Alla inlägg under februari 2014

Av Maarriiaa - 28 februari 2014 19:49

Full fart med kvällensmat och bakning. Kvällsmiddagen blev fläskkotletter, fläskfilé bitar, hemmagjord potatisgratäng, pepparsås med stekta championer/lök & vitkålssallad. Desserten efter maten blev hemmagjorda semlor med vaniljFyllning och hallongrädde sen gjorde jag proteinmuffins med chokladsmak. Mer om detta och recept kommer upp inom kort på bloggen. Nu börjar let´s dance, ha en trevlig kväll


Potatisgratäng


Stekt fläskkotlett & fläskfilé

 


Vitkålssallad med morötter   

Kvällensmiddag


Gjorde en fruktallrik gott till kvällen

   


Bakning

 

Bullar på jäsnning

       

Av Maarriiaa - 28 februari 2014 15:37

Skön känsla man får efter ett grymt hårt träningpass som denna idag, kunde inte ha blivit bättre. Konditionspass med intervaller plus ben, rumpa, mage,nu var man klar med dagens träningspass. Imorgon väntas ett ännu tuffare pass, lördagspassen är grymt bra. Bodypump plus bodystep blir det som vanligt ...

Nu blir det bakning och annat inför ikväll, då jag ska se på lets dance och äta gott med fint sällskap. Ha en trevlig Fredag


Konditionspass intervaller på löparbandet 65 min

10 min uppvärmning, hastighet 10

2x

30 sek spurt (intervall) hastighet 14.5

3 min löpning, hastighet 10

1 min rask promenad, hastighet 7.5

1 min vila efter varje set

2x

30 sek spurt (intervall) hastighet 15.5

3 min löpning, hastighet 10

1 min rask promenad, hastighet 7.5

1 min vila efter varje set

2x

30 sek spurt (intervall) hastighet 16.5

3 min löpning, hastighet 10

1 min rask promenad, hastighet 8

1 min vila efter varje set

Avslutade med ett tabata set 8 intervaller hastighet 16 km

   

Resultatet:

 


 

  

Lite bilder av dagens träning

 

Rumpövning

Knäböj med fri viktstång

   

Rumpövning

 

Marlyft

 






Av Maarriiaa - 28 februari 2014 07:48

Godmorgon! Nu är gårdagens recept upp på bloggen på min asiatiska kvällsmiddag jag gjorde.  Nu dags för frukost innan man ger sig iväg till gymmet för att kötts benen och rumpa. Ledig dag från jobbet, idag tänkte jag passa på att baka om jag får tid till det efter träningen. Får se vad man har för ideér på bakning.

Frukost: Yoghurt, müsli + frukt te

                                                   

Bjuder på denna härliga celsiusbild denna morgon, vilken är din favorit smak?

 

Av Maarriiaa - 28 februari 2014 07:30

Här kommer receptet på gårdagens middag. Denna mat gav mig en härlig känsla av asiatisk mat.

 

Ingredienser: 5 stora portioner eller ca 7 små
5 dl basmatiris/thairis färdigkokt
1 kg kycklingfilé
8 färska championer
1 stor paprika röd/grön/gul
1-2 morötter
1 vitlöksklyfta
200 g haricots verts
Kryddor:
Gurkmeja
currykrydda
Paprikachili krydda
salt

grönsaksbuljong (kan uteslutas, den ger lite mer smak)


Gör så här:
1. Koka riset och du inte redan har gjort det recept på ris finns på bloggen kategori mat.
2. Skär kycklingfilén i bitar och lägg på en tallrik
3. Skala morötterna och vitlöken och skär i strimlor eller bitar, lägg på en tallrik
4. Skölj och strimla paprikan. Lägg på en tallrik
5. Skölj och strimla championerna. Lägg på en tallrik
6. Ta fram en stor stekpanna som har djupa kanter och stek kycklingen, lägg åt sidan
7. Fräs sedan morötter, paprika och championer, släng i haricots verts efter att morötterna och det andra har stekts färdigt och lägg åt sidan.
7. Stek eller värm upp lite av riset i taget i pannan. Krydda riset under tiden med gurkmeja och resten av ingredienserna sedan lägg i alla ingredienser kycklingen m,m och blanda ordentligt
8. Färdig att servera, lägg upp på ett fat och servera.


Tips: Exakta mått på kryddorna jag la in gav jag inte, man får krydda som man vill eftersom det är en smaksak. Jag gillar stark mat så jag brukar krydda med lite extra starkt, medans andra gillar lite mildare mat. Allt är en smaksak, prova er fram


Steg 1 Förberedning

Steg 2

 


Färdig att servera

   


Lycka till!!

Av Maarriiaa - 27 februari 2014 18:15

Kvällsmiddag Asiatisk variant av stekt ris med kyckling & grönsaker med smak av paprikachili/curry. Detta blev 5 stora portioner eller ca 7-8 små beroende på hur stora portioner man vill ha. Recept kommer upp senare på denna maträtt.

    

Av Maarriiaa - 27 februari 2014 11:43

Dagens träning avklarad. Jag körde 2 muskeldelar idag, triceps plus mage med kondition. Alltid lika peppad och motiverad såklart, nu blir det mellanmål som jag förberedde igår kväll, Proteinsmoothi med jordgubb/hallonsmak


Dagens träningsupplägg kondition på crosstrainern 60 min

10 min uppvärmning, motstånd 12

2x

1 min motstånd 22

3 min motstånd 12

2x

1 min motstånd 24

3 min motstånd 12

2x

1 min motstånd 26

3 min motstånd 12

2x

1 min motstånd 28

3 min motstånd 12

3x

1 min motstånd 30

3 min motstånd 15

5 min motstånd 15

5 min nedvarvning


Resultat: 60 Min, 19 Km, 1251 Kcal

 

Styrka 60 min

 

Triceps

Triceps kick-backs med hantel 2x10 på varje arm

Dips mellan två bänkar med 10 kg viktplatta 3x10

Framåtlutande tricepspress över huvudet på maskin 3x10

Tricepress med stång på dragmaskin 3x10

Triceps push-down på dragmasik 3x10

Triceps med viktplatta bakom huvudet 3x10


Mage

Sido benlyft på bänk 4x10

Sittande svingar med 10 kg viktplatta 3x30

Sneda Crunches/situps med TRX band 3x15

Sidoplanka varje sida 2x30sek


  Triceps med stång på dragmaskin

 

Dips mellan två bänkar med 10 kg viktplatta

 

Mellanmål: Smoothi

 

 

 

 




Av Maarriiaa - 27 februari 2014 08:09

Godmorgon, dags för en god frukost innan gymmet. Helt sjukt hur trött man är idag men min vän celsius räddar mig i nöden så de lugnt.

  

 

Av Maarriiaa - 26 februari 2014 19:00

Baconlindad kycklingfilé med tomat och créme fraiche


Ingredienser Ca 5 pers :

1 kg kyckling

1 pkt bacon

1 tsk salt

1 tsk rosmarin

1 tsk vitpeppar

2 klyftor färsk vitlök

2 mellan tomater/soltorkade tomater

1 tsk paprikakrydda

½ dl rapsolja

2 burkar lätt cream fresh paprika/basilika (går bra med annan smak)


Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225 grader. Ta fram en djup ugnsform.

2. Skär varje filé i mitten på längden så filén blir i två delar. Sedan marinera kycklingfilén med kryddorna och tillsätt rapsolja och färskpressad vitlök. Vill du ha i lite andra kryddor så ha i det, det går bra.

3. Alt 1. Skär tomaterna i runda fina bitar och lägg en tomatbit i varje filé, tillsätt en matsked cream fresh i varje filé och vik ihop kycklingfilén. Alt 2. Om du vill ha soltorkade tomater i så går det lika bra, det blir till och med godare, lägg i 1-2 soltorkadtomater per filé. Cream fraichen som blev över la jag i botten så de blev extra krämigt

4. Linda sedan bacon runt varje filé och sätt i en tandpetar så baconet inte släpper.

5. Sätt in i ugnen i ca 30 min, när den har fått färg så den är klar så tag ut ur ugnen.


Serveringstips: Servera med ris och med någon grönsallad


 


 



Ovido - Quiz & Flashcards