Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Maarriiaa - 7 februari 2014 23:12

Idag gjorde jag en vitkålsmix med köttfärs & ris. Den varianten jag brukar göra brukar endast innehålla vitkålsmixen och köttfärs, nyttig variant. Men idag gjorde jag en annan variant med ris i, smakade lika gott. Man kan göra den med eller utan ris båda funkar.


Recept Ca 5 -6 pers

3 dl Färdigkokt ris (Recept finns på bloggen)

500 g köttfärs

1/3 vitkål

2 morötter

1 msk matolja

Kryddor

1 msk Paprikakrydda (stark)

1 msk grillkrydda

1 tsk vitpeppar

1 tsk svartpeppar

1 tsk timjan

3 vitlöksklyft

Gör så här:

1. Ta fram en kastrull/stekpanna, häll i en skvätt matolja och bryn köttfärsen, tillsätt sedan alla kryddor. När du märker att köttfärsen är klar, lägg köttfärsen åt sidan.

2. Börja sedan med vitkålen & morötterna. Riv/hacka vitkålen i strimlor, riv morötterna med rivjärn, och pressa vitlöken, bryn tillsammans tills vitkålen får lite färg och den blir en aning mjuk ca 5-10 min räcker. Ha inte för hög värme när ni steker vitkålen & morötterna.

3.  Blanda sedan ihop den färdiga köttfärsen, vitkålsmixen, riset och servera sedan.


 


Lycka till!



                       


Av Maarriiaa - 7 februari 2014 17:28

Idag gjorde jag 3 olika rätter, det blev lite blandat. Bild på dagens maträtter ser ni lite längre ner. Recept på allt kommer upp senare. Ha en trevlig helg!



Stekt vitkål med köttfärs och ris  


Itch (Turkisk bulgursallad)

 


Tacopaj 

 

Av Maarriiaa - 7 februari 2014 13:15

Dagens pass bestod bara av kondition och mage idag, kände att det räckte. 


Crosstrainern  75 min, 23.8 km & 1600 kcal

10 min uppvärmning motstånd 14

1 min motstånd 18

3 min motstånd 14

1 min motstånd 18

3 min motstånd 14

1 min motstånd 20

3 min motstånd 14

1 min motstånd 20

3 min motstånd 14

1 min motstånd 22

3 min motstånd 14

1 min motstånd 22

3 min motstånd 14

1 min motstånd 24

3 min motstånd 14

1 min motstånd 24

3 min motstånd 14

1 min motstånd 26

3 min motstånd 14

1 min motstånd 26

3 min motstånd 14

1 min motstånd 28

3 min motstånd 14

1 min motstånd 28

3 min motstånd 14

1 min motstånd 30

3 min motstånd 14

1 min motstånd 30

Nedvarvning 5-10 min motstånd 10


 

 

 

Styrka Mage:

Sidobenlyft på bänk 4x15

På lutning sneda Crunches/sittups på situps bänk 3x10

Sneda Crunches/sittups på matta med viktpatta 3x15

Sittande svingar med boll 3x30

Sidolyft med kettlebell 3x15



Lunch: TonfiskSallad med vinägerdressing

 

 

 

 

Av Maarriiaa - 7 februari 2014 07:29

Godmorgon!! Fredagmorgon och nu blir det frukost för att sedan kunna orka prestera 100% på gymmet.

Testade göra mitt proteinhavregryn med vaniljsmak idag, båda smakerna är goda faktiskt.

Recept på mitt proteinrika havregrynsgröt finns på bloggen i kategori frukost

Jag kommer till helgen hålla på med mitt träningsschema, vilket jag behöver göra. Kommer lägga om hela schemat och köra 2 kroppsdelar per gympass. Nya träningsövningnar kommer även finnas med på mitt träningsschema. ska bli intressant.. Nu ska jag fixa nya låtar till min spellista på gymmet


Ha en trevlig dag!


 

Proteinhavregryn min specialare såklart med jordnötssmör, kokosflingor, banan plus ägg och te.

 



 


Ovido - Quiz & Flashcards