Alla inlägg under november 2014

Av Maarriiaa - 30 november 2014 19:40

Kom hem ifrån jobbet och hade planerat att baka pizza idag. Vart så sugen på den nyttiga pizzan jag brukar göra, så de fixade Jag. Med resten av ingredienserna gjorde jag vanlig hemlagad pizza åt familjen. Inte värdens finaste pizzor blev det men dem smakade godare än vad dem såg ut. Smaken på mina gick inte att beskriva, så himla goda. Äter dem med ett gott samvete och vet att dem inte innehåller så mycket kalorier som en vanlig pizza. Jag vet iallafall att jag inte ska bli pizzabagare i framtiden hehe .. Nu ska jag baka lite annat, passar på när jag är i farten här hemma..

Pizza med kyckling och den andra med tonfisk

Vanlig hemlagad pizza med kebabkött, kyckling och tonfisk på pizzorna

Av Maarriiaa - 25 november 2014 20:12

Kvällens middag bestod av helgrillad färsk kyckling med smak av paprika/curry/spiskummin serverades med ris, kikärtsröra (Hommus), tomatsallad med rödlök och oliver.

Av Maarriiaa - 25 november 2014 17:57

När suget slår till då är jag igång med bakningen som vanligt. Denna gång bakade jag mitt goda och nyttiga morotsbröd som jag alltid brukar baka och frysa in. När jag vill äta så tinar jag bara upp det och äter med lite pålägg, riktigt gott. Tycker man inte om morötter då kan man byta ut det mot något annat som man tycker om exempel zucchini, russin eller något annat. Jag själv brukar variera innehållet i brödet ibland.

 

Du behöver :
250 g kvarg 0,3 %
3 dl fiberhavregryn
1 morot
1 dl Solrosfrön
1/2 dl Linfrö
Salt
Vatten

1. Ta fram en plåt och lägg på bakplåtspapper.
2. Riv moroten och Blanda ihop alla i
ingredienser i en bunke.
3 Tillsätt en skvätt vatten om det behövs och blanda/knåda ihop till en smet.
4. Klicka ut degen till små bullar och platta till dem lite med händerna eller en sked.
5. Toppa med flinsalt och solrosfrön och lägg in brödet i ugnen på 175 grader ca 20 min, beroende på vilken ugn man har.
6. Ta ut och låt svalna

Severa med smör och ost eller varför inte med lite marmelad. Supeer gott blir det.

Lycka till !!


Av Maarriiaa - 23 november 2014 10:11

söndagens frukost blev nyttiga pannkakor såklart och av två olika varianter. Ena fitnessgurus färdigmixad pannkakssmet och den andra variantern av min egna som jag har gjort. Gott var det iallafall, båda varianeterna gick hem, dock var det lite jobbigt att steka fitnessgurus pannkakssmet.

Av Maarriiaa - 22 november 2014 22:54

Idag hade vi babyshower åt svägerskan som snart ska få en liten flicka. Kvällen blev lyckad och vi lyckades överraska henne så bra. Nu ber vi till Gud och hoppas på ett fullt friskt barn och att allt går bra..

Choklad cup cake med vit/rosa glasyr

Cakepops med vitchoklad glasyr

Av Maarriiaa - 21 november 2014 21:39

Övningar ifrån veckans träning med Kettlebell. Det som är bra med Kettlebells övningar är att man inte bara tränar styrka utan även kondition med hjälp av olika övningar. Man Utvecklar funktionell styrka och grundläggande styrka, och ökar även rörlighet i muskler. Ska ni köra något på gymmet så kan jag rekommenderar att ni testar att köra med kettlebell. Tips på Övningar finns att googla fram annars kan ni prata med er instruktör på gymmet så kan dem säkert visa er hur dem används. Nu ska jag äta Hemma gjord glass och se på idol, ha en trevlig fredag !!

Av Maarriiaa - 19 november 2014 14:21

Onsdags träningen avklarad. Pga tidsbrist och jobb har jag kört dubbelpass på gymmet för att hinna köra igen hela kroppen plus mina konditionspass denna vecka. Annars brukar jag dela upp min träning, styrka för sig och kondition för sig. Man får göra det bästa av situationen när tiden inte räcker till, men det gör mig inget. Det är bara bättre plus att jag får fler vilodagar. Idag vart det konditionspass på bandet med intervaller såklart sen avslutade jag med styrketräning biceps/rygg/mage. Nu blir det en god lunch efter ett hårt träningspass. Har ni några bra styrkeövningar så dela gärna med er. Ha en bra dag !!

10 minuter uppvärmning
1 intervall är 5 minuter
10 intervaller på 50 min och 5 min nedvarvning
Resultat: tid 65 min, 700 kcal, 9.7 km

Min lunch efter gymmet, hemlagad Laxsallad !!

Av Maarriiaa - 17 november 2014 20:50

Jobbat natthelg och gick av imorse. Kom hem och somna som en stock, var helt slut.. Gick upp och åt lite lunch och sedan blev det ett tabata cardio pass på gymmet med syrran. Äntligen hämtar ut mitt paket jag beställt ifrån Fitnesssguru. Påfyllning skadar aldrig, Hos mig går det alltid åt. Längre ner ser ni vad paketet innehåller.

Kyckling med fetaost sallad

Ovido - Quiz & Flashcards