Alla inlägg under oktober 2014

Av Maarriiaa - 31 oktober 2014 23:22

Full rulle idag. På morgonen var jag iväg till gymmet och körde ben och axlar med syrran sen drog vi och tog en välförtjänad lunch på Pauluns deli. Älskar allt med det där stället, det är så bra. Även servicen och personal är bra tycker jag. Rekommenderar stället verkligen. Ät hälsosamt och du vet vad du får i dig för mat. När man går ut därifrån kan man lugnt känna sig NÖJD !! En snabb runda runt stan efteråt och mötte upp mina Gäriiiis. Sedan var det dax för mig att sticka till jobbet...

Nytt inhandlat, Höstskor ifrån Nilsson.

Halloween pynt på jobbet som jag gjorde..

Av Maarriiaa - 30 oktober 2014 20:06

När man är ledig och har tid att stå i köket då får man använda fantasin som jag oftast brukar göra. Kvällens middag till familjen idag blev thaiwok med soya till det serverades ris.

Färdig att servera

Av Maarriiaa - 28 oktober 2014 18:34

Idag gjorde jag en ny variant av gratäng.En variant som jag hittade på själv. En köttfärsgratäng med stekta grönsaker och grillade auberginer som plattor i botten. Över gratängen slängde jag på några plattor auberginer, riven ost, fetaost och skivade oliver. Gratängen serverades med ris och med en klick tsatziki, gott blev det..


     


Steg 1


Steg 2 


Steg 3 




Av Maarriiaa - 26 oktober 2014 10:18

Godmorgon:) skönt att ha fått sova ut. Söndagar är en vilodag för mig, då jag varken tränar eller går upp tidigt. Vaknade av att jag var sugen på pannkakor . Så till frukost blev det pannkakor idag. Så gott och dem åts med gott samvete, för jag gjorde nyttiga såklart. Testade med lite olika fyllningar kvarg med hallon och gojibär, jordnötssmör med banan och stekt päron med krossade valnötter. Båda var goda men den med jordnötssmör var min favvo faktiskt. Nu är man mätt och belåten och orkar städa här hemma.


Receptet är för 12 pannkakor så vill ni bara göra några stycken så halvera receptet..

Bananpannkakor med protein 

Ingredienser:

2.5 Bananer, 4 ägg och 1.5 skopa one bake protein ifrån 

Till pannkakorna kan man ha:

Kvarg, hallon, jordnötssmör, banan, riven kokos, grädde, stekt päron med kanel, valnötter, gojibär, jordgubbsås chokladsås ifrån: 

http://www.gymgrossisten.com

http://www.fitnessguru.com/sv/startpage


Min favvo med jordnötssmör :)

Av Maarriiaa - 21 oktober 2014 12:59

Regnig och tråkigt tisdag, men det hindrar inte mig ifrån att träna. Älskar att träna när det är dåligt väder ute. Idag gjorde jag ett nytt rekord på min löpning inte värsta men endå framsteg. 10 min uppvärmning på hastighet 6,5 sen körde jag 4 stycken 5 minuters intervaller på hastighet 17.5 och sen körde jag 7 stycken på hastighet 16.0 När jag hade kört mina 10 tänkte jag nu jävlar kör jag en till så har jag gjort 11 intervaller. Så för första gången envisades jag och gav allt in i det sista och körde en sista intervall. Sedan varvade jag ner 6 min på bandet. Resultatet blev hela 11.5 km, 71 min och 850 kcal. Nu kan jag känna mig nöjd med dagens träning efter detta slit pass. Käkat mat och duschat, skulle helst vilja ligga i soffan med filt och te just nu men tyvärr blir det inte så. Nu blir det att ge sig av till jobbet och jobba ett kvällspass. Ha en trevlig tisdag!!

Av Maarriiaa - 20 oktober 2014 20:06

Startar alltid min vecka med positiva tankar ihop med positiva handlingar. Att varje vecka se fram emot måndagar är de bästa, Jag bara älskar måndagar. Gick upp 06.30 åt frukost och kolla på tv typ halvsovande hehe. När det var dags drog jag till gymmet och körde järnet av mig. Först körde jag kondition med intervaller 2x22,5 min sen körde jag bröst, triceps och avslutade med magövningar, Snacka om att man var helt slut efteråt.. Till kvällsmiddag åt vi kotletter med Stekta grönsaker, persiljesallae (tabbouleh) och ugnsrostad blomkål. Till efterrätt gjorde Jag rabarberpaj med vaniljsås..

Kvällsmat och efterrätt

Av Maarriiaa - 17 oktober 2014 20:27

Iväg till gymmet idag för att avsluta veckans träning med syrran min. Kunde knappt gå till gymmet, hade en otrolig träningsvärk efter benpasset jag körde här om dagen och de hade inte släppt oavsett all stretch. Det är inte lätt att köra löpning när man har träningsvärk speciellt i ben, knä och rumpa men de gick iallafall. Kämpade mig igenom 60 min löpning och gav inte upp en sekund. Sen mötte vi upp svägerskan för lite Lunch tillsammans. Nu blir det idol på tv innan man bär av till jobbet för att jobba natt. Ha en trevlig fredag

Kyckling med mangosallad, ris och söt/chilisås

Av Maarriiaa - 16 oktober 2014 20:05

Idag gjorde jag en liten födelsedagsmiddag till min storebror som har fyllt år. Brorsan och svägerskan med deras lilla son kom förbi, det blev en mysig Middag med tårta och trevligt sällskap. Delar med mig bilder ifrån kvällens matlagning.

Ovido - Quiz & Flashcards