Alla inlägg den 7 november 2014

Av Maarriiaa - 7 november 2014 22:50

Att stå i köket är mitt störta intresse. Älskar att hålla på med bakning och matlagning så något nytt blir det alltid. Mamma kom hem med nötkött som hon hade köpt och jag blev lite fundersam på vad jag kunde laga för något av den vilket jag aldrig har gjort innan. Så jag googla på hur man kan tillaga den och så stod det att den är god till grytor. Då fick jag idé att göra köttgryta till middagen. Ja att tillaga nötkött kan ta lite tid men det är värt. Ju längre köttet kokar i grytan desto godare blir den märkte jag. Det stod att den skulle koka 30-40 min men jag lät den koka det dubbla. Smaken blev underbart god. Så under tiden hann jag fixa med tillbehören och lite annat som skulle serveras. Kladdkaka till efterrätt är en självklar grej med tanken på att det är kladdkakans dag.

Vegetariskt rödcurrygryta

Köttgryta serverades med lingonsylt, ris och vitkålssallad

Köttfärsfyllda paprikan/auberginer

Fruktcoctail

Av Maarriiaa - 7 november 2014 22:11

Idag var det kladdkakans dag och de klart man ska baka kladdkaka tycker jag. Detta blev resultatet av kladdkakan jag gjorde ...

Ovido - Quiz & Flashcards