Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Maarriiaa - 16 februari 2014 18:00

Proteinbröd

250 g kvarg

2 skopor one bake protein
2 ägg
1/2 skopa fiberhavregryn
1 dl pumpa/linsfrön
1 tsk kokosolja
2 msk fiberhusk
1 msk ingefära
1 krm salt
 
Gör så här:
  1. Sätt ugnen på 220 grader
  2. Vispa ägg och kvarg, sedan tillsätt alla andra ingredienser. Vispa till en jämn och fin smet.
  3. Häll sedan den färdiga smeten i en form med bakplåtspapper under eller smörj formen, båda varianterna går lika bra. Släng på några frön på brödet yta (kan uteslutas)
  4. Lägg sedan in den i ugnen i ca 35 min, tag ut när du ser att den är klar och har fått färg. 

 

Den till höger är Proteinbrödet och den till vänster är dinkelbrödet

      
 
Dinkelbröd
250 g kvarg
1 dl dinkelmjöl ekologisk
2 ägg
1 tsk bakpulver
1/2 skopa fiberhavregryn
1 dl pumpa/linsfrön
1 tsk kokosolja
2 msk fiberhusk
1 krm salt
 
Gör så här:
  1. Sätt ugnen på 220 grader
  2. Vispa ägg och kvarg, sedan tillsätt alla andra ingredienser
  3. Häll sedan den färdiga smeten i en form med bakplåtspapper under eller smörj formen, båda varianterna går lika bra. Släng på några frön på brödet yta (kan uteslutas)
  4. Lägg sedan in den i ugnen i ca 35-45 min, tag ut när du ser att den har fått färg och är klar.

Lycka till hoppas det smakar =)

Av Maarriiaa - 16 februari 2014 15:00

Proteinpannkakor ca 7 stycken
 

1 skopa one bake protein

1 skopa Body Science Casein protein vanilla
1 tsk kokosolja
1 tsk bakpulver
2 ägg
1.5 dl mjölk 1.5 % fett
 
Tillbehör:
Kvarg med strawberry funligt
Stekta äpple med kanel
Skivad banan
Kokosflingor
Caramel syrup
Choklad syrup
 
 Gör så här:
  1. Blanda ihop alla ingredienser i en bunke till en fin och jämn smet.
  2. Stek sedan pannkakorna i en panna med kokosolja/smör
  3. Tillsätt sedan det du vill ha på dina pannkakor och ät

Bild på mina pannkakor


        

    

7 st pannkakor innehåller

466 kcal 
66 g protein
19 g fett
7 g kolhydrater

 

Av Maarriiaa - 16 februari 2014 13:16

Söndagar är oftast sånna dagar då man inte har så mycket att göra, vilket jag inte tycker om. Måste tyvärr sysselsätta mig annars blir jag uttråkad. Så jag satte igång med bakningen. Länge sen jag baka bröd så jag gjorde två olika sortes bröd en med dinkelmjöl och en proteinrik plus så gjorde jag proteinpannkakor, testade att göra ett nytt recept. Resultat och recept kommer upp senare under dagen Trevlig Söndag !


     

Ovido - Quiz & Flashcards