Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Maarriiaa - 13 februari 2014 20:13

Köttfärsfyllda paprikan med ost (nyttigt)
 
Ingredienser:
5-6 st paprikan 
ca 500 g köttfärs, går även bra med annan fyllning om man inte vill ha denna ex: kycklingfärs, qournfärs, vegetarisk grönsaksblandning m,m.
Kryddor:
1-2 msk paprikakrydda (stark/mild)
1 msk timjan
1 tsk salt
1 tsk svartpeppar
1 tsk vitpeppar
1 msk grillkrydda
1 msk vitlökspulver
Granering
Riven ost 
Chilikrydda (kan uteslutas)

Gör så här:

  1. Sätt ugnen på 225 grader.
  2. Fräs köttfärsfyllningen, och tillsätt sedan alla kryddor. När köttfärsen är klar lägg den åt sidan.
  3. Skölj paprikorna noga. Skär paprikorna i mitten, spelar ingen roll åt vilket håll.
  4. Skär loss kärnorna ur paprikan med en kniv, ta ur och skölj. 
  5. Börja direkt fylla paprikahalvorna  med köttfärsfyllningen och lägg över den rivna osten och krydda med lite paparikakrydda och ställ in i ugnen i ca 20-30 min.
  6. När du märker att dem är klara och har fått en fin färg ta ut. Låt den inte vara inne i ugnen för länge så köttfärsen och osten blir torr. 

TIPS: Servera med ris/bulgur och någon go kall dressing/dipp.

Recpetet är efter mitt egna, så man kan självklart byta ut kryddorna mot dem man själv gillar. Eftersom jag gillar stark mat så kryddar jag min mat lite exta, men de behöver man inte göra. Använd den paprikan du tycker om, godast med den röda till de här tycker jag. Men eftersom jag inte hade röd paprika hemma så fick jag ta det jag hade, går lika bra.


 

 



Av Maarriiaa - 13 februari 2014 19:04

Andra passet för idag, kvällspasset blev uppvärmning på crosstrainern 15 min på motstånd 15, 310 kcal förbränning. Sedan blev det piloxing i 6o min

   

Piloxing en kombinaton av rörelser inspirerade av pilates och boxning. Piloxing är en bra mix mellan uthållighet och kvickhet från boxning, samt rörlighetsträning och stärkande träning av core-muskulaturen från Pilates. Piloxing lanserades först som en träningsform främst för kvinnor, men är en bra träningsform även för män.

 

Kvällsmat blev Köttfärsfyllda paprikan med ost, bulgur, grönsallad (Recept kommer upp senare)

 

 

 

 

Av Maarriiaa - 13 februari 2014 12:28

Dagens träning blev konditionspass 60 min på löparbandet plus styrka 75 min, ladda krafterna för 60 min piloxingpass senare..


Konditionspass 60 min intervaller

10 minuters uppvärmning

10 min på lutning 2,5 hastighet 5,5

10 minuter på lutning 3,5 hastighet 6

10 minuter på lutning 4,5 hastighet 6,5

10 minuter på lutning 5,5 hastighet 7

10 minuters nedvarvning 

 

Styrka 75 min 

Bröst

Armhävningar 3x10

Bänkpress på masin 3x10

Bröstpress i cable-crossover 3x10

Bänkpress med hantlar 3x10

Biceps

Bicepscurl med stång 3x10

Hantelcurl 3x10

Sittande hantelcurl mot sidan 3x10

Koncentrations curl 3x10

Höga bicepscurl i cable-crossover 3x10

Stående bicepscurl i dragmaskin 3x10

Mage

Raka crunches med viktplatta 3x15

Sittande svingar med boll sida till sida 3x30

Crunches på maskin 3x10

Sneda benlyft på bänk 3x15

Sidoplanka 3x30 sek


 

Dagens lunch efter dagens träningspass ( Grönsallad med qinoua, ägg & Fläskkotlett)

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards