Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Maarriiaa - 2 februari 2014 14:23

Idag gjorde jag chickenwrap i två olika variationer den ena hälsosammare än den andra jag gjorde jag i currysmak och philadelphia. 


Ingredienser:

2 Kycklingfileér 

1 paprika

1 lök

2 morötter

7-8 coctailtomater

5-8 tacobröd

100 g philiadeliphia light (går bra med orginal oxå)

2 msk Curry krydda

1 msk gurkmeja

Riven ost


Gör så här:

1. Sätt ugnen på 200 grader. Skär kycklingen i små bitar, krydda lite grann och stek i stekpannan.

2. Skär paprikan, löken, coctailtomaterna i strimlade bitar

3. Riv morötterna med rivjärn

4. Stek paprikan och löken försig

5. Blanda sedan ihop philadelphia, currykrydda, gurkmeja 

6. Blanda sedan ihop alla ingredienser i currydressingen

7. Smörj en plåt med lite olja

7. Fyll sedan ett tacobröd i taget med kycklingfyllningen och rulla ihop och lägg på en plåt

8. Lägg riven ost över wrapen och in i ugnen tills osten har smält

9. Tag ut och servera med någon god sallad


Hälsotallrik utan bröd


Chickenwrap

  










 

 

Av Maarriiaa - 2 februari 2014 09:30

Godmorgon, härlig söndagmorgon. Klockan stod på ringning 8.30, de va så skönt att få sova ut, inte ofta man har tid med det. Uppskattar sånna dagar verkligen, nu blir det frukost för min del ...                             Min specialare  protein  havregrynsgröt 😃                      


Ovido - Quiz & Flashcards