Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Maarriiaa - 19 februari 2014 21:30

Två träningspass avklarade för dagen och det känns så jävla bra. Det känns verkligen i hela kroppen efter dagens träningpass, det kan inte bli bättre. Konditionen och styrkan var på topp och jag gav 100%, såå nöjd. Nu kan jag luta mig tillbaka och koppla. Nu blir det mat och sen avkoppling framför tv:n..

 

BAAAAM BAAAAAM Celsiusen kickade igång mig =)

   


Av Maarriiaa - 19 februari 2014 15:00

Nu laddar man krafterna med mat innan 2 hårda träningpass som jag ska iväg på.

Första passet blir 60 min Bodypump och sedan blir det 60 min bodystep, ska bli så jävla skönt.

 


Bodypump är ett styrketräningspass där du jobbar med skivstång och viktplattor. Du tränar upp styrka och uthållighet i hela kroppen på ett enkelt, utmanande och framförallt roligt sätt.

Transformera din kropp med den beprövade formeln: THE REP Effect™ som är ett genombrott i styrketräningen. Med fokus på låga viktbelastningar och höga repetitioner, kommer du att bränna fett och kalorier, få styrka och snabbt producera tonade muskler.

 

BODYSTEP® är konditionsträning med hjälp av en höj- och sänkbar step up-låda. Det innebär en enkel koreografi som är lätt att följa- inte alls som vanliga step up-klasser som har blivit allt mer komplicerade och svåra för nybörjare. BODYSTEP® är enklare, men också mer intensivare än andra step up-klasser, vilket gör det till en mycket roligare, säkrare och mer lättillgänglig träningsform. 

BODYSTEP® kommer framför allt utveckla och tona muskulaturen i underkroppen. Under ett pass har du gått upp och ner på step up-lådan cirka 2000 gånger! Programmet innehåller också övningar för armar och överkropp, så att du tränar alla de viktiga muskelgrupperna i kroppen.

 

 




Ovido - Quiz & Flashcards