Alla inlägg den 26 februari 2014

Av Maarriiaa - 26 februari 2014 19:00

Baconlindad kycklingfilé med tomat och créme fraiche


Ingredienser Ca 5 pers :

1 kg kyckling

1 pkt bacon

1 tsk salt

1 tsk rosmarin

1 tsk vitpeppar

2 klyftor färsk vitlök

2 mellan tomater/soltorkade tomater

1 tsk paprikakrydda

½ dl rapsolja

2 burkar lätt cream fresh paprika/basilika (går bra med annan smak)


Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225 grader. Ta fram en djup ugnsform.

2. Skär varje filé i mitten på längden så filén blir i två delar. Sedan marinera kycklingfilén med kryddorna och tillsätt rapsolja och färskpressad vitlök. Vill du ha i lite andra kryddor så ha i det, det går bra.

3. Alt 1. Skär tomaterna i runda fina bitar och lägg en tomatbit i varje filé, tillsätt en matsked cream fresh i varje filé och vik ihop kycklingfilén. Alt 2. Om du vill ha soltorkade tomater i så går det lika bra, det blir till och med godare, lägg i 1-2 soltorkadtomater per filé. Cream fraichen som blev över la jag i botten så de blev extra krämigt

4. Linda sedan bacon runt varje filé och sätt i en tandpetar så baconet inte släpper.

5. Sätt in i ugnen i ca 30 min, när den har fått färg så den är klar så tag ut ur ugnen.


Serveringstips: Servera med ris och med någon grönsallad


 


 



Av Maarriiaa - 26 februari 2014 15:04

Vilodag ifrån träningen så det blev Lunch och shopping med syrran istället. Dags att dra sig till jobbet nu.

Lunch på favvostället såklart Kycklingwok

 

Av Maarriiaa - 26 februari 2014 09:19

Godmorgon, klockan ringde och det var bara att slänga på sig träningskläderna och gå ut och gå. Nu är jag hemma och det känns så himla skönt. Har tänkt att börja med mina promenader/löprundor som jag brukade ta varje dag under sommaren/hösten, men pga vintertider har det hindrat mig tyvärr. Nu känns de skönt att äntligen komma tillbaka till det gamla. Fint väder plus att det är ljusare ute på mornarna vad mer kan man förvänta sig.
Kom ihåg att det aldrig finns hinder när det gäller motion/träning, din hälsa. Endast du själv sätter hinder för dig själv. Så börja nu, det är aldrig försent.
Jag kan lovar er att du/ni kommer må så mycket bättre av det ska ni se. Finns viljan så finns det motivationen. Skjut aldrig upp det för det är bara du som går som förlorare i slutändan medan andra lyckas. Din hälsa kommer FÖRST!! Nu blir det frukost för mig,Ha en bra dag!!


40 min morgonpromenad , 4,2 km

 

Frukost: Yoghurt, müsli, ägg + te, omega3 

 

Ovido - Quiz & Flashcards