Alla inlägg under februari 2014

Av Maarriiaa - 26 februari 2014 15:04

Vilodag ifrån träningen så det blev Lunch och shopping med syrran istället. Dags att dra sig till jobbet nu.

Lunch på favvostället såklart Kycklingwok

 

Av Maarriiaa - 26 februari 2014 09:19

Godmorgon, klockan ringde och det var bara att slänga på sig träningskläderna och gå ut och gå. Nu är jag hemma och det känns så himla skönt. Har tänkt att börja med mina promenader/löprundor som jag brukade ta varje dag under sommaren/hösten, men pga vintertider har det hindrat mig tyvärr. Nu känns de skönt att äntligen komma tillbaka till det gamla. Fint väder plus att det är ljusare ute på mornarna vad mer kan man förvänta sig.
Kom ihåg att det aldrig finns hinder när det gäller motion/träning, din hälsa. Endast du själv sätter hinder för dig själv. Så börja nu, det är aldrig försent.
Jag kan lovar er att du/ni kommer må så mycket bättre av det ska ni se. Finns viljan så finns det motivationen. Skjut aldrig upp det för det är bara du som går som förlorare i slutändan medan andra lyckas. Din hälsa kommer FÖRST!! Nu blir det frukost för mig,Ha en bra dag!!


40 min morgonpromenad , 4,2 km

 

Frukost: Yoghurt, müsli, ägg + te, omega3 

 

Av Maarriiaa - 25 februari 2014 17:51

Vitkålssallad med morötter

1/2 vitkål

1-2 morötter

Dressing:

1/2-1 dl vitvinsvinäger

1/2-1dl olivolja

1 citron (saften)

1 msk salladskrydda

1 tsk salt

2 klyftor vitlök


Gör så här:

1. Skala och riv morötterna med rivjärn. Sedan riv vitkålen med rivjärn eller skär i strimlor. Jag skär min sallad i strimlor tycker de bättre. Sedan blanda allt i en bunke

2. Gör iordning dressingen. Pressa citron saften och pressa vitlöken. Häll i alla kryddor och rör ihop. Häll sedan dressingen över salladen och blanda ihop allt


Sen är det bara att servera. Den kan serveras till olika maträtter. Väldigt go sallad faktiskt.



   

Av Maarriiaa - 25 februari 2014 14:30

Sån skön känsla och kick man får i kroppen efter varje träningspass på gymmet. Idag körde jag kondition på löparbandet med Tabata 3x8 intervaller alltså 24 stycken sammanlagt med 10 Sek vila mellan varje intervall sen körde jag styrka i 60 min. Rygg, axlar, mage avslutade med lite stretching.


Löparbandet 40 min
5 minuters uppvärmning hastighet 11
1 tabata set (8 intervaller) hastighet 14.5
3 minuters promenad i samtalstempo, hastighet 6,5
1 tabata set (8 intervaller) hastighet 15.5
3 minuters promenad i samtalstempo, hastighet 6,5
1 tabata set (8 intervaller) hastighet 16,5
5 minuters promenad i samtalstempo, hastighet 6,5
5 min nedvarvning
Resultat: 300 kcal, 5.4 km, 40 min


 

Lunch: Tonfisksallad

 

Av Maarriiaa - 25 februari 2014 07:41

Godmorgon, klockan ringde 06.30 och pigg som fan är man efter att ha gått till sängs tidigt igår kväll. Så skönt att ha sånna tider faktiskt. Nu blir det frukost för mig sen iväg till gymmet. Idag ska jag köra rygg, axlar,mage :)


Proteinhavregryn med jordnötssmör, caramelsyrup, banan, kanel, kokos

 


 

Av Maarriiaa - 24 februari 2014 20:15

Måndagsträningen avklarad för idag. Idag blev det styrka Biceps, bröst, mage men först blev det cykel 30 min. Avslutade med ett Piloxingpass på 60 min, det var sista Piloxingpasset idag. Nytt Piloxingpass ska starta i veckan, ska bli spännande att se hur den nya kommer vara..

 Resultat: 30 min, 343 kcal, 8,6 Km 


   




Av Maarriiaa - 23 februari 2014 11:30

Godmorgon, härlig söndag plus vilodag. Sovit ordentligt, ätit en grymt go frukost och tagit de lugnt. Dagar som denna uppskattar man verkligen, dem får man ta vara på tycker jag. Gjorde iordning en Smoothi till mellanmål, som ska drickas upp nu. Eftersom det har kommit upp flera frågor och funderingar till mig kring min motivation när det gäller träningen, så har jag nu bestämt att jag kommer lägga upp ett inlägg här på bloggen som handlar om motivation och hur du skaffar egen motivation. Så håll utkik, inom närmaste dagarna kommer inlägget att publiceras.

   


Jordgubbssmoothi med hallon och toppad med granatäpple & kokosflingor


   

Av Maarriiaa - 22 februari 2014 14:29

Äntligen klar med två pass, så skönt... Nu tar jag vila ifrån träningen och försöker återhämta kroppen tills måndag. Ha en trevlig helg

Lunch med fint sällskap efter träningen. (Kycklingwok utan nudlar)

 

Ovido - Quiz & Flashcards