Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Dagens träning Triceps, mage

Av Maarriiaa - 27 februari 2014 11:43

Dagens träning avklarad. Jag körde 2 muskeldelar idag, triceps plus mage med kondition. Alltid lika peppad och motiverad såklart, nu blir det mellanmål som jag förberedde igår kväll, Proteinsmoothi med jordgubb/hallonsmak


Dagens träningsupplägg kondition på crosstrainern 60 min

10 min uppvärmning, motstånd 12

2x

1 min motstånd 22

3 min motstånd 12

2x

1 min motstånd 24

3 min motstånd 12

2x

1 min motstånd 26

3 min motstånd 12

2x

1 min motstånd 28

3 min motstånd 12

3x

1 min motstånd 30

3 min motstånd 15

5 min motstånd 15

5 min nedvarvning


Resultat: 60 Min, 19 Km, 1251 Kcal

 

Styrka 60 min

 

Triceps

Triceps kick-backs med hantel 2x10 på varje arm

Dips mellan två bänkar med 10 kg viktplatta 3x10

Framåtlutande tricepspress över huvudet på maskin 3x10

Tricepress med stång på dragmaskin 3x10

Triceps push-down på dragmasik 3x10

Triceps med viktplatta bakom huvudet 3x10


Mage

Sido benlyft på bänk 4x10

Sittande svingar med 10 kg viktplatta 3x30

Sneda Crunches/situps med TRX band 3x15

Sidoplanka varje sida 2x30sek


  Triceps med stång på dragmaskin

 

Dips mellan två bänkar med 10 kg viktplatta

 

Mellanmål: Smoothi

 

 

 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maarriiaa - 18 januari 2015 21:14

Söndagar är den dagen i veckan då jag kör vilodag ifrån träningen för att vila kroppen för en ny träningsvecka, så att kroppen orkar. Har nu efter 3 h i köket fixat klart matlådor för veckan så slipper jag tänka på det sen. Att förbereda matlådor är ...

Av Maarriiaa - 17 januari 2015 11:09


Känner redan att kroppen börjar bli lättare och formen börjar titta fram. Känns skönt att de börjar gå framåt och utveckling sker. Är inne på min 6:e dag på dieten och jag tycker det funkar hur bra som helst. Med disciplin och vilja så går allt om ma...

Av Maarriiaa - 12 januari 2015 22:05

Helgen har varit fullspeckad och det har lett till att jag inte har hunnit uppdatera så mycket. Lillsyrran fyllde år och det har vi typ firat hela helgen. På fredagen blev det finbesök av nära och kära och taco-middag med hela familjen, då bröderna o...

Av Maarriiaa - 9 januari 2015 07:45

  Är du en av många som har nyårslöften? I början av ett nytt år längtar många efter nya tag och förändringar i sina liv. Då vill man oftast slänga iväg gamla vanor och påbörja nya. Ja minsann det vill många oftast göra såhär dags på det nya åre...

Av Maarriiaa - 6 januari 2015 15:01


                    Ibland får man faktiskt lyxa till sin mat lite extra så idag blev det Stekt lax med stekta grönsaker & Fitnessnudlar kryddade med curry till lunch.För godare smak på nudlarna så hade jag i en sked kvarg, cur...

Ovido - Quiz & Flashcards