Alla inlägg under mars 2014

Av Maarriiaa - 7 mars 2014 07:48

Dags för frukost innan man rör sig mot gymmet för att förbränna lite kalorier innan man tar helg. För min del blir det jobb hela helgen så det blir ledig ifrån träningen. Idag blir det fredagsövningarna rumpa, ben plus mage :)

Av Maarriiaa - 6 mars 2014 20:04

Helloo:) full rulle idag, Slutade jobbet och drog till gymmet direkt efter. Hinner köra ett Tabata set på bandet och bandet slocknar från ingenstans. Väntar och börjar om för att köra mitt andra Tabata set då bandet slocknar igen. Så irriterad jag blev, så jag väntar och börjar om från början hinner köra andra Tabata setet då den hinner slocknar igen, de va inte min dag idag kan jag säga så irriterad jag blev men jag sket i totalt efter så många försök. Gick av bandet och körde triceps & mage lite snabbt innan piloxing passet. Äntligen hemma, nu blir det mat och sen ta det lugnt framför tv:n innan läggdags.

Av Maarriiaa - 5 mars 2014 20:46

Du behöver:
Ajvar
Paprikapure
Krossade valnötter
Paprikakrydda
Spiskummin
Salt
Olivolja

Gör så här:
Blanda alla ingredienser i en skål, blanda och smaka av. Om de behövs krydda mer. Toppa med olivolja, spiskummin, paprikakrydda & valnötter om man vill

Av Maarriiaa - 5 mars 2014 19:43

Du behöver:
Aburginröra i burk
Tahini/ sesampasta
Salt
Spiskummin
Citronsaft
Pressad vitlök

Gör så här:
Blanda alla ingredienser i en skål och smaka av, behövs det krydda mer. Toppa med lite olivolja, paprikakrydda, spiskummin

Av Maarriiaa - 5 mars 2014 13:24

Powerwalk innan gymmet plus kondition på löparbandet 60 min intervall träning, sen styrka. Rygg, axlar mage.

10 minuters uppvärmning, hastighet 11
10 min på lutning 2,5, hastighet 5,5
10 minuter på lutning 3,5, hastighet 6
10 minuter på lutning 4,5, hastighet 6,5
10 minuter på lutning 5,5, hastighet 7
10 minuters nedvarvning

Resultat: 60 min, 385 kcal, 6,18 km

lagade spagetti med tomatsås, tonfisk & med championer till lunch 
 


Av Maarriiaa - 5 mars 2014 08:34

Vaknade pigg som fan efter att ha lagt mig tidigt igår, 40 min promenad avklarad, nu är det dags för frukost innan gymmet öppnas.

Havregrynsgröt med kanel, banan, jordnötssmör, dadlar

Av Maarriiaa - 4 mars 2014 22:52

Finn Crisp med makrill, Cashwenötter , torkade dadlar

Riskaka med pressad avokado, Cashwenötter, dadlar

Riskaka med hommus, apelsin, dadlar

Riskakor med hommus & Cashwenötter

Fruktsallad toppad med kokosflingor & kvarg

Finn crisp med Philadelphia, kalkon skinka, ägg, hackade Cashwenötter

Proteinmuffins med kvarg & jordgubb

Proteinpudding med smak av jordgubb, toppad med kokos & hallon

Proteinsmoothi med smak av jordgubb

Kvarg med olika frukter toppad med kokos

Kvarg med banan toppad med kanel, kokos & gojjibär

Proteinboll med jordnötssmör & skivad äpple

Keso med banan & granatäpple toppad med kanel & caramell syrup

Riskaka med pressad avokado och mandel

Av Maarriiaa - 4 mars 2014 20:07

Idag blev det 25 min uppvärmning på löparbandet plus ett bodypump pass på 45 min, hann inte värma upp så mycket innan passet men det fick räcka. Nu blir det att  koppla av i soffa med lite läsning 


5 min uppvärmning, hastighet 12
1 tabataset 8 intervaller, hastighet 14.5
1min promenad, hastighet 5.0
1 tabataset 8 intervaller, hastighet 15.5, dem två sista avslutades med hastighet 16.5
Nedvarvning 5 min


Resultat: 25 min, 3.4 km, 212 kcal


Kvällsmiddag efter träningen (Lax,bulgur med grönsaker)

   





Ovido - Quiz & Flashcards