Alla inlägg under mars 2014

Av Maarriiaa - 24 mars 2014 08:25

Så himla skönt med måndagar. Det innebär Ny vecka och nya tag såklart. Ätit frukost och nu är det dags att röra på sig mot gymmet och svettas ordentligt.

Chokladsmoothi

Av Maarriiaa - 23 mars 2014 11:44

.... söndagsförmiddag och solen skiner,  förbereder med maten till senare...

Färsk kyckling med smak av rosmarin, klyftpotatis i ugn, stekta grönsaker blir det.


marinaden



Penslat på marinaden nu ska den in i ugnen


Klyftpotatis in i ugnen



Grönsaker

Av Maarriiaa - 22 mars 2014 14:12

Härligt väder ute och nu hemma ifrån träningen. Passade på att göra lite snabba ärenden Efter gymmet.. Jag bara älskar Örebro City, speciellt när de fint väder.. Vrålhungrig efter ett bodystep pass, så nu blir det lunch: fläskytterfilé med bulgur och Tabboule (persiljesallad)

Örebro- Slottet

Tabboule till maten

Av Maarriiaa - 22 mars 2014 08:31

Godmorgon, laddar med energi och med en god och lyxig frukost innan ett 60 min BodystepPass...

Stekta äpplen med kanel

Av Maarriiaa - 21 mars 2014 13:36

Hemma ifrån träningen, fick med mig värsta träningsvärk på köpet men de är ju skitbra. Då vet man att man gav hundra iallfall. Rygg, biceps, mage är nu pumpade och de räcker för denna vecka. Nu blir de lunch med min pappa innan man drar till jobbet. Gjorde iordning en go Tonfisksallad till oss, som ska ätas nu.. Ha en trevlig fredag!

Av Maarriiaa - 21 mars 2014 08:36

Godmorgon, fredag morgon och nu laddar man för ett träningspass. Lite frukost i mage innan man drar till gymmet och kör slut på sig själv. Packat väskan och ombyte för idag blir det bastu och avkoppling efter gymmet...

Frukost...

Av Maarriiaa - 20 mars 2014 22:56

Köttfärspaj med fetaost, oliver & coctailtomater
 
Pajdeg:

100 g smör

4 dl mjöl
1 krm salt
1-2 dl vatten
 
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Kör smör & mjöl i matberedare eller knåda förhand. Tillsätt vatten & salt och arbeta tills du får en jämn smet. 
3.  Lägg deget i en plastpåse och låt stå i kylen i ca 30 min innan du använder den.
4. Ta ut deget och tryck ut den i en lagom form, förgrädda pajskalet i ugnen i ca 10 min tills den får en fin färg.
   
Köttfärsfyllning: ca 6 pers 
2 Små lök
1 burk majs
600 g nötfärs/blandfärs
2 klyftor vitlök
1 tsk salt
2 tsk timjan
1 msk olja
2 dl vatten
1 msk oregano
1 tsk svartpeppar
1 tsk vitpeppar
2 msk tomatpuré
1 msk paprikapuré stark (går bra att byta ut mot paprikapulver)

Garnering
200 g Riven ost
coctailtomater
Svartaoliver utan kärnor
Fetaost
    
Gör såhär:
1. Skala och hacka löken, pressa vitlök. Ta fram en stekpanna och stek lök & vitlök i olja och lägg sedan över på ett fat.
2. Stekt köttfärsen i olja. När köttfärsen har stekts tillsätt kryddorna, majs, löken, vitlöken, tomatpuré, paprikapuré, vatten och rör om ordentligt. Låt koka ytterliggare några minuter. Smaka av och tillsätt mer kryddor om det behövs.
3. Häll köttfärsröran i pajskalet och strö över med fetaost, oliver, coctailtomater och till sist rivenost.
4. Grädda i ugnen på 225 grader i ca 15 min tills osten har smält och har fått färg.
5. Ta ut och servera med någon sallad och matyoghurt.
 
  
 Färdig att servera!
   

Av Maarriiaa - 20 mars 2014 11:59

Hemma ifrån träning, skönt konditionspass plus mage. Senare blir det Piloxingpass... Stadium hade erbjudande på nikeskor idag, så jag åkte förbi efter gymmet och fick med mig finaste färgen på skorna. Plus att min leverans ifrån MMSport också kom idag, så jag åkte och hämta ut den med.

Överlycklig över mitt köp idag =)

Ovido - Quiz & Flashcards