Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Maarriiaa - 4 mars 2014 22:52

Finn Crisp med makrill, Cashwenötter , torkade dadlar

Riskaka med pressad avokado, Cashwenötter, dadlar

Riskaka med hommus, apelsin, dadlar

Riskakor med hommus & Cashwenötter

Fruktsallad toppad med kokosflingor & kvarg

Finn crisp med Philadelphia, kalkon skinka, ägg, hackade Cashwenötter

Proteinmuffins med kvarg & jordgubb

Proteinpudding med smak av jordgubb, toppad med kokos & hallon

Proteinsmoothi med smak av jordgubb

Kvarg med olika frukter toppad med kokos

Kvarg med banan toppad med kanel, kokos & gojjibär

Proteinboll med jordnötssmör & skivad äpple

Keso med banan & granatäpple toppad med kanel & caramell syrup

Riskaka med pressad avokado och mandel

Av Maarriiaa - 4 mars 2014 20:07

Idag blev det 25 min uppvärmning på löparbandet plus ett bodypump pass på 45 min, hann inte värma upp så mycket innan passet men det fick räcka. Nu blir det att  koppla av i soffa med lite läsning 


5 min uppvärmning, hastighet 12
1 tabataset 8 intervaller, hastighet 14.5
1min promenad, hastighet 5.0
1 tabataset 8 intervaller, hastighet 15.5, dem två sista avslutades med hastighet 16.5
Nedvarvning 5 min


Resultat: 25 min, 3.4 km, 212 kcal


Kvällsmiddag efter träningen (Lax,bulgur med grönsaker)

   





Av Maarriiaa - 4 mars 2014 19:00

Fettisdagen är något vi alla ser emot. Tänkte dela med mig av mitt recept på mina semlor jag gjorde förra veckan. Fick ihop 24 stycken semlebullar, gjorde inte alla. Gjorde 12 stycken resten av bullarna frös jag in, som man kan ta ut och gör någon annan dag när man blir sugen eller får besök ..


Ingredienser
2 ägg

2 dl strösocker

50 g jäst

1 dl havregryn

1 krm salt

3 dl mjölk

12 dl vetemjöl
Fyllning

3 dl vispgrädde

3 dl hallon

Färdigköpt marcansås i pulver som man vispar upp

(läs på förpackningen hur mycket du ska ha & hur du gör)

(Använder mig utav marcansås för jag tycker den är väldigt tjock i konsistensen och passar

bäst till fyllningar)


Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225 grader. Smula jästen i en bunke, tillsätt salt, socker, ägg och vispa förhand.

2. Värm mjölken i en kastrull, den ska vara fingervarm.

3. Häll mjölken i bunken med resten av ingredienserna, tillsätt mjöl & havregryn, arbeta till en jämn och fin deg. 

4. Lägg en duk över och låt jäsa i 40 min under tiden dem jäser kan du vispa grädden, när du har vispat klart grädden släng i hallonnen och vispa ytterligare någon minut. Sedan vispa ihop marcansåsen för sig själv i en bunke.

5. När deget har jäst dela deget i små bullar och rulla dem till fin och jämna bullar och lägg på bakplåtspapper. Låt jäsa ytterliggare 20 min.

6. När semlorna är färdig jästa lägg dem i ugnen i ca 10 min tills dem har fått färg. Ta ut och låt bullarna svalna.

8. Sen är det bara att fylla bullarna med fyllningen, börja med att skära bullen i mitten och lägg en klick marcansås i botten och spritsa med hallongrädden över och lägg på locket på bullen. Strö över lite florsocker, servera sedan.

9. Servera med en kopp te/kaffe eller varför inte med varm mjölk

 

Hoppas det smakar lycka till

 

Steg 1

 

Steg 2

   

Steg 3

 

Resultatet

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards