Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Maarriiaa - 3 mars 2014 22:30

Va iväg på Piloxingpasset sen kom jag hem där maten väntade på mig som jag hade förberett innna jag drog till gymmet. Matkoma rakt av hehe gott var det. Libanes food blev det till kvällen, recept plus bilder finns längre ner.


Förbereder Foulen (bönsallad)

   

Du behöver:
Tomat, lök, persilja, foul i burk (finns att köpa i utländska livsmedel), Olivolja, pressad citronsaft, salt, pressad vitlök, spiskummin, paprikakrydda

Gör såhär:

Hacka persilja, lök, tomat. Häll foulen i en kastrull och koka upp i ca 5-10 min. Ta bort ifrån spisplattan, sila bort vattnet om du vill ha den som en sallad annars kan man om man vill behålla vattnet och äta den lite som en soppaktig variant. Jag brukar variera beroende på vad jag ska äta den med.

Kryddor/dressing: Blanda Olivolja, pressad citronsaft, salt, pressad vitlök i en liten skål.

Servera:

Lägg upp lite på en skål, lägg lite hacka persilja, tomat, lök, häll över av den pressade citronblandningen och krydda med paprikakrydda och spiskummin


Förbereder Hommus

 

Du behöver:

Hommus i burk, tahini (sesampasta), citronsaft, salt,, pressad vitlök, olivolja.

Gör så här:

Blanda allt i en bunke och smaka av.

Servera:

Lägg upp på en tallrik och dekorera som man vill. Krydda med lite spiskummin, olivolja, paprikakrydda


Färdig att servera

Dagens kvällsmiddag: Hommus, tabboule, Foul (bönsallad), stekta championer

   

Av Maarriiaa - 3 mars 2014 13:30

Dagens träningsupplägg på crosstrainern, plus styrka mage, bröst, biceps. Senare blir det piloxing längtar =)

10 min uppvärming på motstånd 14

2x

1 min motstånd 24

3 min motstånd 14

2x

1 min motstånd 26

3 min motstånd 14

2x

1 min motstånd 28

3 min motstånd 14

2x 

1 min motstånd 30

3 min motstånd 14

2x

1 min motstånd 32

3 min motstånd 15

Nedvarvning 7 min på motstånd 15


Resultat: 48 min, 14.2 km, 1000 kcal 


   


Lunch: Tonfisksallad med bulgur

 

Av Maarriiaa - 3 mars 2014 06:34

Första måndagen i mars 2013 var den dagen då jag började med ett hälsosamt liv, något som jag än idag inte ångrar. Det började som en rolig grej för mig, brorsan & jag skulle deffa och jag ville testa på och se om jag skulle klara av det (mer som en utmaning)
Så vi hade slagit vad om att vi skulle deffa 2-3 månader fram till sommaren, vilket vi också gjorde.
Sommaren kom och brorsan tyckte att de räckte för honom, men för mig var detta inte bara en deff, det blev som en utmaning för mig jag ville fortsätta, jag satte mig själv i prövningar, jag tyckte att det blev mer och mer utmanande och jag började trivas mer och mer i det och ville fortsätta. Jag kunde små äta vissa dagar men när vardagen kom så återgick jag till det hälsosamma igen. Mycket träning pågick under tiden men som jag började med redan innan deffen, ca 6 månader innan. Jag tränade regelbundet och jag hittade något som gjorde mina dagar, något som jag trivdes med, något som fick mig att må bra & det var träningen.
Idag har Träningen blivit mitt liv & en av min vardag sedan 1 år & 6 månader tillbaka.
Om jag ställer mig frågan som alla frågar mig dagligen varför jag har valt den vägen, så kan jag säga att jag inte har gjort det av någon anledning, det började som en rolig grej, men Idag är detta en del av min vardag. Något som jag är stolt & glad över, något jag kommer fortsätta med.
Ett hälsosamt liv med hälsosam kost och mycket träning i min vardag är något som idag är en LIVSSTIL för mig.
Jag har fått många frågor och det har varit mycket prat kring min kost och träning de senaste året,en höjdpunkt i folks liv.
Vet inte varför, men kanske för att det gör ont i andra att se någon annan bättre än dem.
Ett tjat om hur länge man ska hålla på, räcker det inte. Vadå räcker inte det tänker jag, vet inte människor vad att skapa sig en livsstil är? De här är min vardag och det är de här jag trivs & brinner för.
Jag väljer mina val och ni väljer era val i livet. Vill ni leva ett ohälsosamt liv så varsågod,ditt liv dina val.
Men en sak kan jag säga, de aldrig försent för någon, måndag är en bra start på veckan så det är bara att börja du också, finns inga hinder bara ursäkter!


Frukostdags innan man rör sig mot gymmet

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards