Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Maarriiaa - 15 mars 2014 22:10

Protein Smoothi i smaken Kiwiyoghurt, väldigt fräsch i smaken. Passar bra till frukost, mellanmål eller varför inte till en fredagkväll framför tv:n. Lätt att tillaga och det tar bara några minuter...

- En skopa one whey kiwi/yoghurt proteinpulver (Fitnessguru)
- Halv banan (Fryst)
- 500 G kvarg
- 2 kiwi

1 glas innehåller
152 Kcal
21.5 protein
14.5 kolhydrater
1 % fett

Av Maarriiaa - 15 mars 2014 20:53

Oj vart ska man börja, när man är rastlös och inte har så mycket att göra så passar man på att baka. Känns som om jag har gjort allt möjligt idag. Allt ifrån cheesecake till kiwismooth till proteinglass hehe.. Nu blir det lördagsmys med fint sällskap och gladiatorerna på tv.. Ha en trevlig lördag

Kiwismoothi

JordgubbsCheescake med jordgubbssås till topping

Lördagsmys

Av Maarriiaa - 15 mars 2014 14:45

Tårtbotten

150 g smör

3 dl mjölk
4 ägg
4 msk kakao 
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 1/2 socker
200 g hackad blockchoklad
 
  
Jag gjorde så att jag gjorde dubbelsats på dehär receptet och gjorde halva med choklad och halva naturell botten men de behöver man inte göra om man inte vill, man kan köra på samma
 på hela tårtan. Jag fick alltså till 4 botten när jag dela varje botten i mitten.
 
När ni börjar med smeteten gör dubbelsats och uteslut kako och chokladen i början. Gör smeten naturlig först och fördela den i två bunkar, hälften av smeten ska vara naturlig och andra hälften ska tillsättas med choklad och kakao för att få en chokladbotten. 
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Smörj och bröa två formar med löstagbara kanter.
3. Vispa ägg och socker pösigt
4. Smält smöret i en kastrull och tillsätt mjölken
5. Häll i resten av ingredienserna i ägg blandningen och tillsätt mjölk blandningen sist, vispa ordentligt
6. Hacka chokladen i små bitar och lägg i smeten, vispa ytterligare några minuter (uteslut chokladen om du ska göra ljusbottenbotten)
7. Häll den ljusasmeten i ena formen och chokladsmeten i andra formen och lägg in i ugnen i ca 40 min. 8. Undertiden förbered innehållet till tårtan.
 
   
  
 
 
 
Ingredienser till tårtan:
- Karameliserad mjölk (färdig i burk)
- Vispgrädde
- Vit blockchoklad hackad i bitar
- Vaniljsås
- Skivade bananer

Glasyr:  2.5 dl grädde, 250 gram mörkchoklad, 200 gram smör
Topping: Riven vit & mörk blockchoklad, Noblessa choklad
 
Gör så här:
 
1. Vispa grädde ordentligt så den blir fast och tillsätt hackad vitchoklad i grädden.
2. Skiva bananen i bitar 
3. Vispa vaniljsåsen och häll upp i en skål
4. Häll upp karameliserade mjölken i en skål
5. Börja lägga innehållet i tårtan.
6. Vispa sedan ihop glasyren, tag fram en kastrull och smält smör, lägg i chokladen och låt smälta sedan tillsätt grädden och blanda till en jämn chokladsmet. Låt glasyren kallna innan ni lägger den över tårtan annars finns risken att allt smälter.
 
     
 
Resultatet av min mäktiga tårta ...
 
 

Av Maarriiaa - 15 mars 2014 12:15

Hemma ifrån träningen, hann stoppa i mig en snabblunch innan jag satte igång med maten, så nu är det klart iallfall. Hann till och med baka innan jag drog till gymmet så efterätten är klar, nu väntar den på att bli uppäten, dock inte av mig =) Idag lagade jag pasta med färskost & curry, stekta grönsaker med kyckling.


Bakning

 


Min lunch var redan färdig så de var bara att värma den och slanka i sig den.

(Stekt köttfärs, med bulgur, kidney bönor, stekt vitkål med morötter & grönsaker)


Dagens maträtt: Pasta med färskost & curry, stekta grönsaker med kyckling.

Av Maarriiaa - 15 mars 2014 07:53

Godmorgon uppe med tuppen och magen skriker efter mat. Gårdagens födelsedagsfirande blev super, kvällen gick fort när man har det trevligt. Nu blir det frukost och senare drar på man på ett bodystep pass. Laddar krafterna med Proteinhavregryn, standard frukost men godaste som finns ...

Gårdagens outfit

Ovido - Quiz & Flashcards