Alla inlägg under mars 2014

Av Maarriiaa - 28 mars 2014 17:55

Så jävla skönt att komma igång med löpningen. Värmde upp några minuter innan jag börja springa. Det blev totalt 2 varv runt spåret. Nu är även min lasagne klar att servera, mums det doftar gott om den. Hoppas den smakar lika gott som den luktar .. Recept kommer upp senare så håll utkik

Lasagne med färsk lök & fetaost vid sidan

Av Maarriiaa - 28 mars 2014 14:56

Solen skiner och vädret är på topp. Vaknat efter ett Nattpass och nu tar jag helg, så skönt... Ätit lunch och nu förbereds kvällsmaten. Ikväll blir det lasagne, med inte vilken lasagne som helst. Har lagt till lite ingredienser än den jag brukar göra, så det ska bli intressant att får se hur den kommer bli.

Idag har jag bestämt mig för att gå ut i spåret för lite löpning medans maten står i ugnen. Idag tillåter vädret det så dags att byta om och ge sig ut för action, börjar med 7 km idag och ser om jag kan utmana mig själv, vilket jag vet att kommer klara av.

Av Maarriiaa - 27 mars 2014 12:41

Dagens träning avklarad. Idag blev det ben,triceps, mage..fy vilken träningsvärk man har från måndagspasset som fortfarande inte har släppt.. Dags för lunch på stan med fint sällskap och sen Laddar man krafterna för ett Piloxingpass senare.

Lax med grönsallad & Vinägerdressing

Av Maarriiaa - 26 mars 2014 20:49

Träningen avklarad.. Kom hem och käka kvällsmiddag. Nu ska jag varva ner framför tv:n med en skål fruktsallad med kvarg blandat med hallon och se på efterlyst.. Ha en trevlig onsdag

Lax,bulgur, grönsallad, rivnamorötter,broccoli

Fruktsallad

Av Maarriiaa - 26 mars 2014 12:15

... Hade tänkt mig gå upp imorse för att gå ut och jogga men vaknade med besvikelse när jag såg det tråkiga vädret. Istället blev det sovmorgon sen åt jag & syrran frukost innan hon skulle till jobbet. Förbereder nu lunchen för snart kommer en vän över och vi ska luncha ihop. Träning blir det senare så tills dess får jag passa på att ta det lugnt och njuta av den lediga tiden.. 


Lunchdags med fint sällskap!!

 

Av Maarriiaa - 25 mars 2014 23:06

Ursäkta för dålig uppdatering. Har haft fullt upp hela dagen. Hade planeringsdag med jobbet hela för och eftermiddagen. Sen hade vi bokat bord för mat framåt kvällen. Vi avslutade kvällen med en bowlingsmatch.. Toppen dag med underbara kollegor har det varit.. Nu blir det läggdags för imorgon väntas en ny dag.

Rekommenderar starkt pitchers hemmalagade nötfärs burgare, så klockrent goo va den. Dock ser den mäktigare ut i verkligheten, men eftersom jag bytte ut pommesen mot sallad och så tog jag bort dressingen+brödet så kanske den ser lite tråkig ut. Fast den smaka underbart gott

Bowling

Av Maarriiaa - 24 mars 2014 22:16

Eftersom det är våffeldagen imorgon och jag kommer inte hinna göra några våfflor, så passade jag på att göra det dagen innan istället .. Gjorde även Proteinpannkakor Mumsigt goda blev dem..

Våfflorna serverades med hemmagjord Chokladsås, jordgubbssylt, grädde, frysta bär, frysta jordgubbar, skivad banan, cocos/cocoschips, cocobollar...

Av Maarriiaa - 24 mars 2014 12:49

Dagens träning uppvärmning med intervaller sen styrka: ben & mage avklarad. Helt slut i benen och död som människa. Dags för lunch på favoritstället, Jensen's Bofhus. Laddar krafterna för ett Piloxingpass senare..

Ovido - Quiz & Flashcards