Alla inlägg den 25 april 2014

Av Maarriiaa - 25 april 2014 15:03

En löprunda på 6,6 km blev det i de fina vädret och nu blir det lunch. Gårdagens grillmat som blev över. Så gott, älskar grillmat.

Av Maarriiaa - 25 april 2014 09:36

Vaknade med en otrolig huvudvärk och kände att jag inte orkade gå ut och springa tidigt på morgonen. Satte mig och åt frukost och la mig framför tv:n en stund tills det lugna ner sig. Ska snart byta om och sen ut och springa i de härliga vädret. Ingen träning för min del idag så de bli bara löpning i spåret och ladda för bröllop i Stockholm ikväll.

Av Maarriiaa - 25 april 2014 08:32

Cake pops passar bra till födelsedagar, fester, dop m,m. Enkla att göra och jätte goda.

Till kalas/dop kan man göra cake popsen med pinnar som klubbor. Barn brukar älska dessa cake pops.

Dekorera som ni vill, beroende på till vad man ska ha dem och till vilket tema, finns mängder förslag och ideér. 


Ingredienser:

2 pkt ballerina

100 g philadelphia naturell

1 msk kakao (kan uteslutas)


Dekoration:

Mörk blockchoklad

Strössel

Kokos



Gör så här:

1. Krossa/mixa ballerina kakorna i en mixer till små bitar och tillsätt philadelphia, blanda tills du får till en smet så man kan rulla smeten. Jag hade i kakao för att få smeten lite mörkare.

2. Börja sedan rulla till bollar. Börja sedan dekorer med det du vill. Jag smälte choklad och doppade bollarna i chokladen och la på lite strössel/kokos.

4. Sedan lägg dem på en plåt och låt vara tills chokladen stelnat.


Steg 1

Steg 2

 

Steg 3

   

Steg 4

 

Steg 5

   

RESULTAT

 

Ovido - Quiz & Flashcards