Alla inlägg den 16 april 2014

Av Maarriiaa - 16 april 2014 15:44

Idag blev det en fet lunch med massa orientalisk plock och gott som jag fixade. Sen har jag Hållt på med bakning sen dess. Gjorde en sats hembakat knäckebröd och bakade till påsken.

Av Maarriiaa - 16 april 2014 14:00

Delar med mig att mitt goda knäckebröd jag brukar göra, men dehär receptet är lite annorlunda. Enkelt att göra och godare än den man köper i butik. Jag fick ihop 30 knäckebrödsbitar, sen beror det på hur stora bitar/små bitar man vill ha.

 

Ingredienser: 

2 dl fiberhavregryn 

2 dl solrosfrön

1/2 dl linfrö

1/2 tsk ingefära

2 dl varmt vatten

Salt

Olja


Gör så här:

1. Sätt ugnen på 150 grader

2. Blanda alla torra ingredienser i en bunke och tillsätt sist varmt vatten & olja, rör om ordentligt.

3. Ta fram en plåt och lägg på ett bakplåtspapper. Bred ut deget på plåten och sätt in i ugnen i ca 60 min. 

4. Ta ut knäckebrödet under halva gräddningstiden, skär upp den i bitar och sätt in i ugnenn igen. Annars kan knäckebröder bli svårt att skära upp när den är klar och hård, den kommer bara smulas i bitar.

     

Näringsvärde på hela deget


 30 stycken knäckebröd

840 kcal

30 g Protein

49 g Kolhydrater

55 g Fett





Av Maarriiaa - 16 april 2014 09:46

En lång morgon promenad i de härliga vädret innan frukosten är de bästa som finns. Sommaren är på väg och vädret blir bara bättre. Att hålla igång är det bästa som finns för människan. Varför inte gå ut och löpa eller gå ut och gå du också. Finns ingen motivation? Ring några vänner och bestäm med varandra att några gånger i veckan gör det tillsammans, det underlättar.. Finns inga ursäkter alla kan och har tid om man vill, de gäller bara att hitta vilja/motivationen till det. Dags för morgon frukost nu :)

Ovido - Quiz & Flashcards