Alla inlägg den 7 april 2014

Av Maarriiaa - 7 april 2014 14:41

Fan va skönt man har sovit och pigg är man, fast än det inte blev så många timmars sömn. Äntligen får jag börja träna igen, två dagars hårdträning ska de bli idag och imorgon. Man får passa på när man väl kan, har ätit lunch och nu väntas ett styrkepass plus Piloxing pass framför mig ..  

[Bild]

Av Maarriiaa - 7 april 2014 05:27

Snart är sista natten avklarad på jobbet och jag får gå hem och sova. Passar på att kolla på tv och äter upp min frukost jag hade med mig. Jo jag vet kanske lite för tidigt att äta nu, men jag blir faktiskr jätte hungrig vid den här tiden. Brukar oftast inte stoppa i mig något under natten när jag jobbar förutom te och vatten, så magen början skrika efter mat såhär dags. Måndag morgon och det innebär ny vecka, nya utmaningar & möjligheter ...

Yoghurt med Müsli & one whey protein rasberry/wite choclate

Av Maarriiaa - 7 april 2014 02:26

Till alla där ute som har fått en dålig bild av kolhydrater och tror att man ska utesluta dem helt, ni har helt fel. Kom ihåg att kolhydrater har många stärkelserika livsmedel och innehåller även massa av nyttiga fibrer, vitaminer och mineraler, vilket är bra för kroppen.
Kolhydrater är kroppens främsta energikälla eftersom de är lättast att omvandla till energi.
De är nödvändiga både för hjärnaktivitet och för fysisk aktivitet. Kolhydraterna förbrukas hela tiden vilket innebär att de bör tillföras via kosten varje dag. Sen är det viktigt att man väljer rätt kolhydrater. Det finns långsamma och snabba kolhydrater. Det är de långsamma kolhydraterna som ger oss energi och som vår kropp mår bäst utav. Vår kropp behöver energi för att orkar vare sig man tränar eller inte. All energi vi får i oss består av kolhydrater, fett, protein. Äter man inte kolhydrater så leder det till minskad prestationsnivå och risken finns att man även får en försämrad fettförbränning och för att orka träna behöver man ladda med kolhydrater för att få tillräckligt med energi i kroppen, så glöm inte det.
De långsamma kolhydraterna är bättre för blodsockret eftersom de ger en jämnare höjning och mer långvarig energi. Snabba kolhydrater kan vara bra efter träningen för snabb återhämtning, men tänkt på vad för snabba kolhydrater du stoppar i dig efter träningen. Du blir inte tjock av kolhydrater, ät bara en balanserad kost och välj rätt sorts kolhydrater. Detta har jag fått lära mig och har läst om det.

Exempel på långsamma kolhydrater är:
- Bulgur
- Qinoua
- Sötpoatis/potatis
- Grönsaker
- Grovt bröd/fullkornsbröd
- Havregryn

Exempel på snabba kolhydrater:
- Godis
- glass
- bakelsen
- vitt bröd
- Läsk
- Pasta
 

Ovido - Quiz & Flashcards