Alla inlägg den 12 april 2014

Av Maarriiaa - 12 april 2014 23:28

Idag hade jag och syrran pizzabakning hemma. Godaste pizzorna Ever säger jag bara. Endast naturliga ingredienser och nyttiga också. Köpta pizzor kommer aldrig existera i min värld längre. Att göra egna och veta vad man får i sig är bättre än köpta och inte veta vad man stoppar i sig. Med tanken på att man fortfarande är sjukskriven och inte kan göra så mycket så blir det inte så mycket man kan göra om dagarna. Idag var första dagen efter operationen jag inte mådde så dåligt, ögonen mådde lite bättre, inga smärtor som jag hade innan men synen är inte bra än. Ser suddigt och lite tryck i ögonen och huvudet fortfarande. Hoppas det släpper snart iallfall så man kan återgå till vardagen som vanligt. Saknar träningen och allt som har med mitt vardagsliv att göra. Blev jätte överraskad idag när min fina och underbara vän ifrån Stockholm och hennes syster knacka på vår dörr och överraska mig och syrran. Vi satt och åt vår färska hembakade pizzor och umgicks, pratade gamla minne och skratta, Kunde inte ha blivit bättre.. Dags att lägga sig nu ha en trevlig lördag Godnatt :)

Hembakad pizza med ingredienser av räkor, kebabkött, parmesanskinka, championer, tonfisk, kyckling bitar. serverades med vitkålssallad & kvargdipp

Av Maarriiaa - 12 april 2014 14:54

Snabbt och enkel proteinfluff och godaste när sötsuget dyker upp. Du kan äta den sådär, till frukostgröten och till massa annat.

Ingredienser:
1 skopa jordgubbscasein
1 dl frysta jordgubbar
1-2 dl sojamjölk

Blanda Casein och soya mjölk och vispa ordentligt med en elvisp. Lägg in fluffen i frysen i ca 15 min och ta sedan ut. Lägg i frysta jordgubbar i fluffen och vispa ytterligare tills du får en tjock fluff om inte lägg in i frysen några minuter till. Proteinfluffen ska vara tjock i konsistensen när den är klar.

Lycka till :)

Ovido - Quiz & Flashcards