Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Maarriiaa - 27 maj 2014 22:18

Sommaren är här och nu är det dags att försöka vara ute och träna så mycket som möjligt. Det finns så mycket man kan köra ute allt ifrån promenader till att springa. Så tveka inte på att gå ut och träna, din kropp mår mycket bättre och du kommer känns dig piggare i din vardag. Idag va jag och min syster ute och träna, hon fick springa 3 km med mig i lugn tempo eftersom de va första gången för henne och det gick suveränt. Grymt duktigt av henne faktiskt. Sen körde vi springa upp för mördarbacken som den kallad 2 varv, tufft var det. Vi avslutade träningspasset med armhävningar på backe. Nu blir det duscha och äta kvällsmål . Ha en trevlig kväll

Finns inga ursäkter, allt går om man vill .. Armhävningar utomhus funkar alltid :)

Av Maarriiaa - 27 maj 2014 12:00

Här kommer receptet på mina auberginer i ugnen jag gjorde för någon vecka sedan som blev väldigt goda tycker jag. Enkelt att tillaga och det krävs alls inte så mycket tid för det.


Du behöver :

Auberginer

Tomater

Färsk grönlök

Riven ost

Brie ost (kan uteslutas)

Olivolja

Kryddor: Salt & paprikakrydda


Steg 1
Skär auberginerna i mitten på längden och Pensla/olja dem sedan, Förgrädda dem i ugnen några minuter på 220 grader innan du lägger på alla ingredienser.

Steg 2
Förbered att skär/hacka ingredienserna och riv osten

Steg 3
Lägg på lite av varje, beroende på hur mycket lök/tomat du vill ha på auberginerna

Steg 4
Strö över med lagom med ost och krydda auberginerna och ställ in dem i ugnen. Jag la på lite brieost för mer smak (men kan uteslutas)

Redo att servera...

Lycka till !!

Ovido - Quiz & Flashcards