Alla inlägg under januari 2014

Av Maarriiaa - 24 januari 2014 22:28

Kom hem ifrån jobbet och satte mig framför tv:n med en skål granatäpple och en kopp te och njuter av denna fredagkväll innan läggdags.  Ja de fredag jag vet, men  imorgon har jag ett Bodystep pass som jag ska gå på ..

 

 

 

   

 

Jag är en te älskar och jag älskar att testa nya te-smaker, har nästan alla te-smaker hemma haha.. Köpte hem en ny te-smak, pomegranate, härom dagen som jag var tvungen att testa, fööör god var den =)

 

 

 

 

Av Maarriiaa - 24 januari 2014 19:15

MM Sports Mega Shake i rosa är en extremt praktisk, snygg, tålig, rymlig och kompakt shaker.
Shakern är 13,5 cm hög utan de behändiga förvaringsbehållarna fastskruvade, och rymmer hela 750 milliliter. Den finns i rosa och svart färg. 
 
Tack vare gängorna på undersidan och de två behållarna, en större och en mindre med fack för både tabletter och pulver,kan du få med dig dina tabletter och/eller kapslar och ditt proteinpulver till gymmet på ett praktiskt sätt utan som helst problem.

Den större behållaren skruvas fast på MegaShaken och har plats för proteinpulver, pre- och postworkoutprodukter medans den mindre behållaren är tvådelad med ett skruvlocksförsett fack i varje ände av cylindern. Den ena änden har ett fack för dina tabletter och kapslar, den andra är perfekt för att förvara proteinpulver, aminosyror,  pwo:er eller liknande i. De båda locken gör den mindre behållaren flexibel – man kan lägga den lilla behållaren i den stora, eller ta med den separat i träningsväskan mycket smidigt faktiskt.
De grova gängorna och lockets utformning tillsammans med den säkra kapsylkonstruktionen garanterar högsta möjliga säkerhet och bästa tänkbara förslutning när du skakar din drink.

MegaShake har dessutom  ett nytt slags filter som gör drinken klumpfri.


Den här är något jag kommer ha väldigt mycket använding av, då jag innan har haft problem med vart jag ska förvara mina kosttillskott och mitt proteinpulver. Men äntligen är problemet löst för min del, det kan det bli för er också. Sugna på att skaffa er en sån shaker ni oxå? Då tycker jag ni går in på hemsidan www.mmsports.se och beställ en shaker ni också, den kostar bara 69:- billigt eller hur?



Bild på MM Sports Mega Shake i färgen Hot pink:


 




Av Maarriiaa - 24 januari 2014 16:45

Äntligen fick jag hem mitt paket ifrån MM SPORT idag, lyckliiig tjej 

Fick hem mina träningshandskar som jag beställde till mig och två andra vänner plus min shaker som jag kommer visa fler bilder på och skriva lite om senare.. Håll utkik!!


Paketet innehöll:

- 3 pack träningshanskar

- Jordnötssmör

- Celsius, energi dryck

- Body Science Casein

- MM Sports egna shaker

 

              








Av Maarriiaa - 24 januari 2014 14:12

Var uppe på stan och träffa en god vän jag och syrran. Det blev en runda på hindersmässan som brukar vara här på stan varje år.  Vi gick för deras goda Donuts  som vi köpte med hihi  för goda.

Sen drog vi och åt lunch på Levis's godaste maten/salladerna har dem faktiskt ...                                                                                  

 

Bild på munkarna och lunchen jag åt =) 

 


 


Av Maarriiaa - 24 januari 2014 10:32

Tyvärr ingen träning för min del idag, då min kropp säger ifrån. Det är viktigt att man lyssnar på sin kropp så man inte bränner ut sig själv. Hälsa är viktig så det gäller att ta vara på den oxå. Jag är väldigt envis som människa och när det kommer till min hälsa så  är jag väldigt mån om den.  Idag tar jag ledigt från träningen  och försöker samla ihop mina krafter  tills morgondagens träningspass. Lite mellanmål nu  sen blir det stan runda innan ett kvälls pass på jobbet . Ha en underbar dag för det ska jag ha  :)  

Av Maarriiaa - 23 januari 2014 20:43

Andra passet för idag avklarat. Jag hade bokat ett piloxing pass som jag och syrran såg så mycket fram emot men tyvärr så blev den inställd så vi fick gå på ett tabata fitness pass på 45 min istället, vilket jag inte hade förväntat mig. Vi hade aldrig kört de passet innan så det var en grym utmaning för oss båda. 

Ett pass med en tufft intervallträning som bygger på tidsintervaller 20 sek hård träning och 10 sek vila varje övning görs 8 gång upprepade gånger. En rejäl genomkörare för hela kroppen, där man visa vad man går för. Fyfan säger jag bara, höll på spy nästan plus att jag hade ont i knät och träningsvärk. Dock var detta bara första gången, nästa gång blir bara bättre och då är man förberedd och mer peppad.

 

 

         

 

Nu blir det mat efter passet sen blir det att dega framför tv:n, slut som människa hehe. 

Kvällsmaten består av fläskkotlett, avokadosallad, klyftpotatis, kokta grönsaker muuums =P

 

 

 

Ha en fortsatt trevlig kväll för det ska jag ha =)

 

 

 

 


Av Maarriiaa - 23 januari 2014 13:48

 

Efter ett hårt träningpass på gymmet så förtjänar man såklart mat, vi testade på ett nytt ställe som ligger på norr. Dem hade en grymt go lunch med många alternativ att välja på.

Min lunchtallrik besto av fläskfilé med stekta grönsaker plus en tallrik med sallad och bönor =)

Av Maarriiaa - 23 januari 2014 12:30

 

Dagens träning bestod av 2 h gympass:

Kondition 25 min på crosstrainern 9,5 km, plus 3x8 Tabata intervaller hastighet 15 km På löparbandet

Triceps
Triceps kick-backs med  3x10
Dips på bänk 3x10
Triceps push-downs 3x10

Ben
Utfall med stång 3 x 10
Raka marklyft 3x10
Leg curl 3x10
Benpress 3x10

Knäböj 3x10 

Mage
Crunches 3x10
Sit-ups 3x10
Benlyft 3x10
Plankan 3x40 sek 


Laddar krafterna för ett till pass på eftermiddan, då blir det piloxing mer om det kommer senare..

Ovido - Quiz & Flashcards