Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Maarriiaa - 28 januari 2014 20:30

Kvällsmat med familjen, nu är man övermätt. Nu blir det soffhäng med te och äta mer goott med fint besök. Gjorde iordning en plocktallrik, bild på den ser ni längre ner..

Nu ska det ätas, Ha en trevlig kväll =)


Kvällsmaten: Hemlagade köttfärsbiffar, klyftpotatis & Sallad

   


Plocktallrik: Morötter, marinerade färskchampioner, olika ostar, Kexar

Recept på min championmarinad läggs upp senare på bloggen

 

Av Maarriiaa - 28 januari 2014 19:00



Recept på en god sallad ja brukar göra och som jag gjorde idag till kvällsmaten jag käka.


Ca 7 pers

1 st Isbergsallad

1 pkt Körsbärstomater

1 st Rödlök

2 st Avokado

1 st Medelstor Gurka

Kryddor till salladen: Alt 1. Citron, salt, paprikakrydda, salladskrydd, olivolja

Alt 2. Vinäger, olivolja, salladskrydda, peppar


Ni bestämmer själv hur mycket krydda ni vill ha i er sallad. Jag brukar ha i mycket paprika krydda och mycket citron för att få den där starka och sura smaken, vilket jag älskar.


   


Dressingen till salladen

                

Av Maarriiaa - 28 januari 2014 12:48

  

Tisdagsträning!

Var på gymmet tidigt imorse som vanligt hehe. Finns inget bättre än att träna på morgonen, då får man de överstökat, sen har man även hela dagen framför sig att göra annat. Jag är en morgonmänniska så jag föredrar att gå upp tidigt och gymma tidigt..


Konditionspass på Crosstrainern

10 min uppvärmning (motstånd 14 manuellt)

45 min intervaller 

 

Styrka 60 min

Bröst: Armhävningar på lutning med stepbräda 3x10

Bänkpress med skivstång 3x10

Flyes på maskin 3x10

Armadduktion i cable-crossover 3x10

Bänkpress på maskin 3x10

 

Biceps: Stående bicepscurl med skivstång 3x10 

Hantelcurl 3x12

Hantelcurl sittande 3x12

Koncentrationscurl 3x10

 

Mage: Benlyft på bänk 3x15

Situps på bänk 3x10

Situps med 10 kg vikt på matta 3x20 

Magpress på maskin 3x10

Plankan 3x40sek

 

 

Bild från dagens träning:  

och såklart mat efter gymmet =)

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards