Alla inlägg den 23 januari 2014

Av Maarriiaa - 23 januari 2014 20:43

Andra passet för idag avklarat. Jag hade bokat ett piloxing pass som jag och syrran såg så mycket fram emot men tyvärr så blev den inställd så vi fick gå på ett tabata fitness pass på 45 min istället, vilket jag inte hade förväntat mig. Vi hade aldrig kört de passet innan så det var en grym utmaning för oss båda. 

Ett pass med en tufft intervallträning som bygger på tidsintervaller 20 sek hård träning och 10 sek vila varje övning görs 8 gång upprepade gånger. En rejäl genomkörare för hela kroppen, där man visa vad man går för. Fyfan säger jag bara, höll på spy nästan plus att jag hade ont i knät och träningsvärk. Dock var detta bara första gången, nästa gång blir bara bättre och då är man förberedd och mer peppad.

 

 

         

 

Nu blir det mat efter passet sen blir det att dega framför tv:n, slut som människa hehe. 

Kvällsmaten består av fläskkotlett, avokadosallad, klyftpotatis, kokta grönsaker muuums =P

 

 

 

Ha en fortsatt trevlig kväll för det ska jag ha =)

 

 

 

 


Av Maarriiaa - 23 januari 2014 13:48

 

Efter ett hårt träningpass på gymmet så förtjänar man såklart mat, vi testade på ett nytt ställe som ligger på norr. Dem hade en grymt go lunch med många alternativ att välja på.

Min lunchtallrik besto av fläskfilé med stekta grönsaker plus en tallrik med sallad och bönor =)

Av Maarriiaa - 23 januari 2014 12:30

 

Dagens träning bestod av 2 h gympass:

Kondition 25 min på crosstrainern 9,5 km, plus 3x8 Tabata intervaller hastighet 15 km På löparbandet

Triceps
Triceps kick-backs med  3x10
Dips på bänk 3x10
Triceps push-downs 3x10

Ben
Utfall med stång 3 x 10
Raka marklyft 3x10
Leg curl 3x10
Benpress 3x10

Knäböj 3x10 

Mage
Crunches 3x10
Sit-ups 3x10
Benlyft 3x10
Plankan 3x40 sek 


Laddar krafterna för ett till pass på eftermiddan, då blir det piloxing mer om det kommer senare..

Av Maarriiaa - 23 januari 2014 09:30

 

Här kommer ett av mina receptet på min smoothi:


Detta recpet är för ca 4 personer


500 g Kvarg (jag använder mig av lindahls kvar mindre fett 0.5 %)

1 medelstor mango (skala mangon innan och ta ur kärnan)

1 banan (kan uteslutas om man vill)

Lite fun light peach passion


Mixa med mixern och lägg in smoothin i kylen ca 10 min, släng på lite bär på toppingen om man vill Serveras kall godast =)

Av Maarriiaa - 23 januari 2014 07:21

        Gick upp kl. 07.00 för att få i mig lite frukost innan gymmet. Här kommer en bild på min frukost. Frukosten bestod av ett äpple, Smoothi, riskaka med kalkon skinka, ett ägg plus vanilj te. Mummms va gott älskar frukost, det är de godaste på hela dagen. Varje dag längtar jag till frukosten hehe . Recept på min Smoothi kommer upp senare  ha en trevlig dag :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards