Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Maarriiaa - 26 januari 2014 21:00

Förslag på olika presenttips/gåvor


Hud & spa produkter


Julkorg

Till Te-älskare

 

Julkorg

 

Till Te-älskare

   

Av Maarriiaa - 26 januari 2014 09:58


Idag var jag sugen på bananpannkakor, så jag gjorde i ordning två olika smet en banan pannkakssmet och en med protein. Smeten är beroende på hur stora man vill ha dem, jag gjorde dem små så jag fick till 24 st minipannkakor.


Banan pannkakor

Ingredienser

3 råa ägg

3 bananer

Smör/olja (till stekningen)



Topping till bananpannkakorna (olika förslag) 

Kvarg med funligt strawberry 

Vispad gädde

Jordgubbssylt

frysta bär

Nutella

Cocos

Skivad banan

Jordnötssmör



Vispa ihop ingredienserna med vanlig visp går även bra med elvisp om man vill.

Jag brukar vispa med elvisp för att få en slät smet, annars kan den bli lite klumpig av bananerna men de vilket som. Det blir lika gott ändå . 

Om smeten blir för tjock kan du hälla i lite mjöl/vatten för att få den lite tunnare.


För att få proteinrika bananpannkakor så kan du kolla på mitt recept här ner till:


Proteinpannkakor


Ingredienser

3 råa ägg

3 bananer

1 skopa Body science Casein Choklad

Cocosolja (till stekning)

Jag använder mig utav fitnessgurus Cocosolja, har kört med den ett tag och jag tycker den är så bra, självklart går det att köra med vilket märke man vill. 


Topping till proteinpannkakorna använder jag mig utav:


Kvarg med funligt strawberry 

Frysta bar

Choclate Syrup (Finns att köpa på Gymgrossisten)

Caramel Syrup  (Finns att köpa på Gymgrossisten)

   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards