Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Maarriiaa - 29 januari 2014 22:04

Igår på bloggen la jag upp bild på championer som jag hade marinerat som jag hade lovat recept på.

Här kommer receptet, snabbt och enkelt att göra, gott till allt i princip.

 

1 paket färsk championer

1 dl Olivolja

1-2 msk paprikakrydda stark/mild 

2-3 vitlöksklyftor

 

1. Skölj championerna och skala bort de översta på dem. Sedan skär bort foten på championen så att bara championhatten är kvar.

2. Pressa vitlöksklyftor och blanda det med resterande ingredienserna.

3. Sedan lägger man i alla championer i en burk och häller över marinaden på championerna och låter dem stå och dra sig nån timma, detta för att smaken blir godare. Annat alterantiv är att doppa champion för champion i marinaden och sedan lägga dem i en burk.

Championerna kan förvaras i en burk i kylen om man vill eller ätas efter någon timma.


Jag hade mina championer till en god plocktallrik som jag serverade. Marinaden funkar även bra till stekta/grillade championer. Bild på receptet kan ni se här nedanför.


Bild 1. Förbereder

 

Bild 2. Färdiga för servering 

 


 

 

 

 

 

 

 

Av Maarriiaa - 29 januari 2014 10:48

Onsdagar är ingen bra dag för mig tyvärr pga att gymmet öppnar kl 10, vilket är sent för mig. Då har man alls ingen lust att träna om man sen ska jobba. Har försökt att göra det innan men de blir bara stressigt och det orkar jag inte med. Ska man träna så gör man det ordentligt och då ger man även 100% när man väl är där. Hatar att stressa under träningen så då brukar jag att undvika träningen på onsdagsmorgnar när man har jobb samma dag oxå. Körde ett hårt träningspass igår så idag är mina armar off, då vet jag att jag har tränar hårt vilket är bra. Nu blir det mellanmål och te såklart

    

Mellanmål: Kvarg med passion funlight, halvbanan, ett äpple, Vanlij te Gudomligt =)

    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards