Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Löpning 5 km

Av Maarriiaa - 30 maj 2014 13:37

Idag när jag vakna bestämde jag mig för att ta mig till de nya spåret jag ska börja springa i, ett spår som är mycket längre än den jag brukar springa i här jag bor. Så jag tog mig dit strax innan lunch för att springa en längre sträcka, tänkte jag testar med 10 km idag och de klarar jag nog utan problem eftersom jag oftast spring 7 km ville jag öka sträckan idag och se hur mycket jag klarar av. Jag gick ut i spåret och var så taggad och såg verkligen fram emot det. Jag försökte kolla hur och vart 10 km sträckan tar mig och vilken väg jag skulle ta och gav mig ut på spåret. Jag passerar 3 km och följer skyltarna eftersom de första gången jag kör på mer än 3 km sträckan och området är nytt för mig. Jag springer och springer och tänker hoppas jag har kommit rätt nu och är på 10 km spåret men sen efter ett tag ser jag målet och tänker vafan de var ju bara 3 km. Jag bestämmer mig för att inte stanna för att de var en sån kort sträcka och tar ett varv till för att se om jag missa 10 km skylten och vart den är. Inne på andra varvet följer jag efter en annan skylt i hopp om att den ska ta mig på rätt spår och märker att jag hamnar på ett kortare spår på 2 km haha, så irriterande. Jag sprang in i mål och sammanlagt blev det bara 5 km. Tog mig till bilen för att dricka lite vatten och samla ihop mig. Kände att mim energi va på topp och ville springa mer, så jag gav mig ut i 3 km spåret för 3:e gången och då körde jag intervaller 3x8 Tabata set runt spåret. Det fick räcka för idag, får hoppas att jag hittar 10 km spåret nästa gång för då jävlar ska jag fixa det utan att komma bort. Dags att äta fylla på med energi och sen sova en stund så jag orkar jobba inatt.

Lunch: Fläskkotletter med bulgur och Grönsallad/morötter

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maarriiaa - 18 januari 2015 21:14

Söndagar är den dagen i veckan då jag kör vilodag ifrån träningen för att vila kroppen för en ny träningsvecka, så att kroppen orkar. Har nu efter 3 h i köket fixat klart matlådor för veckan så slipper jag tänka på det sen. Att förbereda matlådor är ...

Av Maarriiaa - 17 januari 2015 11:09


Känner redan att kroppen börjar bli lättare och formen börjar titta fram. Känns skönt att de börjar gå framåt och utveckling sker. Är inne på min 6:e dag på dieten och jag tycker det funkar hur bra som helst. Med disciplin och vilja så går allt om ma...

Av Maarriiaa - 12 januari 2015 22:05

Helgen har varit fullspeckad och det har lett till att jag inte har hunnit uppdatera så mycket. Lillsyrran fyllde år och det har vi typ firat hela helgen. På fredagen blev det finbesök av nära och kära och taco-middag med hela familjen, då bröderna o...

Av Maarriiaa - 9 januari 2015 07:45

  Är du en av många som har nyårslöften? I början av ett nytt år längtar många efter nya tag och förändringar i sina liv. Då vill man oftast slänga iväg gamla vanor och påbörja nya. Ja minsann det vill många oftast göra såhär dags på det nya åre...

Av Maarriiaa - 6 januari 2015 15:01


                    Ibland får man faktiskt lyxa till sin mat lite extra så idag blev det Stekt lax med stekta grönsaker & Fitnessnudlar kryddade med curry till lunch.För godare smak på nudlarna så hade jag i en sked kvarg, cur...

Ovido - Quiz & Flashcards