Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Maarriiaa - 6 juni 2014 22:08

Proteinbollar, nyttigt goda. Där med inget tillsatt socker eller smör i, hur bra är inte det.
Kan ätas som energi innan träningen och även efter. Eller varför inte till att bjuda vänner/familj en fredag kväll.

Ca 10 stycken Du behöver:
2 dl fiberhavregryn
1 skopa whey 100 Chocolate (min är köpt på mmsport)
2 msk kvarg lindahls 0,3%
1 tsk kokosolja
1 tsk krossade Cashwenötter
1 dl kaffe

Topping:
1/2 dl riven kokos

Gör såhär:
1. Blanda alla torra ingredienser i en bunke och tillsätt till sist kokosolja, kvarg och kaffet.
2. Blanda smeten ordentligt tills den är ordentligt blandat.
3. Häll upp kokos på en tallrik och börja rulla proteinbollar och rulla sedan i kokos.

Tips: Ha dem gärna i kylen och serva när det är dags. Dem håller ca 1 vecka i kylskåp.

Näringsvärde 1 proteinboll:
72.5 kcal
5.4 kolhydrater
3.5 fett
4.5 protein

Av Maarriiaa - 6 juni 2014 19:58

Kom hem ifrån träningen och förberede inför kvällen. Det blev grill med massa god mat. Nu blir det lite fredagsmys med massa gott och fint sällskap

Av Maarriiaa - 6 juni 2014 07:31

Igår var jag på MI-utbildning hela dagen och nu är vi äntligen klara med utbildning som bestod av 3 dagar. Mycket bra och lärorik utbildning som man fick ut mycket av. Senare mot kvällen hade vi kollegor bestämt att åka räkbåten och ha kul tillsammans. De var jätte trevligt och maten var super som alltid. Bilder ifrån gårdagen räktur kommer ner till. Nu sitter jag och äter min frukost så jag får energi och så jag orkar ta mig till gymmet och köra ben..

Frukost: Protein havregryn :)

Ovido - Quiz & Flashcards