Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Från ohälsosamt liv till hälsosam!!

Av Maarriiaa - 26 september 2014 17:41

Träning är min passion och det jag lever för och det är något jag kommer fortsätta med. Det här är något jag alls inte hade som intresse för 2 år sedan. För 2 år sedan levde jag ett ohälsosamt liv där min vardag bestod av ingen träning alls och att äta massa skit varje dag och man hade alls ingen gräns. Man hade Inga rutiner på livet och på sin vardag alls. Jag har tränat förr men lagt av efter några månader. Man har oftast köpt halv års kort under vintertid och kört 6 månader och sen slutat. Inget seriöst sådär. Året 2012 kom och det fortsatte, men när hösten började så bestämde jag mig en dag för att köpa ett gym kort och de var bara helt plötsligt. Inget man hade gått och tänk på innan utan bara helt plötsligt stod jag där på gymmet själv och tecknade ett avtal på ett år. Kan än idag säga att jag fortfarande tränar och aldrig har jag haft tanke på att sluta heller. Är stolt över att jag tog detta beslut för 2 år sedan. Idag lever jag ett hälsosamt liv där mitt liv i vardagen består utav träning och hälsosam mat med rutiner i mitt liv. Jag vet hur jag äter, jag kan hantera situationer jag hamnar i och har rutiner. Många undrar hur jag äter och om jag utesluter något men sanningen är den att jag äter som vanligt men hälsosamt och såklart har man dagar då man är lite onyttig och man äter det man vill men det händer inte ofta. Lite onyttig tycker jag man får vara ibland, det behöver kroppen. Så länge man har kontroll över sig själv och har sina gränser så är det okej. Frågor och funderingar tveka inte på att lämna ett inlägg här på bloggen. Trevlig helg gott folk!!

2010/2014

Min resa från 2012 - 2014

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maarriiaa - 18 januari 2015 21:14

Söndagar är den dagen i veckan då jag kör vilodag ifrån träningen för att vila kroppen för en ny träningsvecka, så att kroppen orkar. Har nu efter 3 h i köket fixat klart matlådor för veckan så slipper jag tänka på det sen. Att förbereda matlådor är ...

Av Maarriiaa - 17 januari 2015 11:09


Känner redan att kroppen börjar bli lättare och formen börjar titta fram. Känns skönt att de börjar gå framåt och utveckling sker. Är inne på min 6:e dag på dieten och jag tycker det funkar hur bra som helst. Med disciplin och vilja så går allt om ma...

Av Maarriiaa - 12 januari 2015 22:05

Helgen har varit fullspeckad och det har lett till att jag inte har hunnit uppdatera så mycket. Lillsyrran fyllde år och det har vi typ firat hela helgen. På fredagen blev det finbesök av nära och kära och taco-middag med hela familjen, då bröderna o...

Av Maarriiaa - 9 januari 2015 07:45

  Är du en av många som har nyårslöften? I början av ett nytt år längtar många efter nya tag och förändringar i sina liv. Då vill man oftast slänga iväg gamla vanor och påbörja nya. Ja minsann det vill många oftast göra såhär dags på det nya åre...

Av Maarriiaa - 6 januari 2015 15:01


                    Ibland får man faktiskt lyxa till sin mat lite extra så idag blev det Stekt lax med stekta grönsaker & Fitnessnudlar kryddade med curry till lunch.För godare smak på nudlarna så hade jag i en sked kvarg, cur...

Ovido - Quiz & Flashcards